به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین گفت: نماز برای انسان نجات آفرین و موجب سعادت و کمال است.
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: نماز باعث ایجاد ارتباط وسیع بین انسان و خداوند شده و انسان را از فشارها و استرس های زندگی به سمت آرامش سوق می دهد.
وی بیان کرد: در خانه و اداره‌ای که نماز جایگاه داشته باشد آن خانواده و دستگاه اجرایی به سمت موفقیت و سعادت تعالی پیدا می کند.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: نماز سبب آرامش در زندگی در مقابل اضطراب، استرس و گرفتاری ها است و انسان نماز خوان به خاطر ارتباط با خدا دارای آرامش است زیرا در زندگی مشکلات خود را با خدا حل می کند.
وی نماز را باعث یکرنگی عنوان کرد و گفت: نماز به انسان درس یک رنگی، صفا، صمیمیت و پاکی می آموزد و انسان نماز خوان همواره یاری دهنده دیگران است.
صفایی بوشهری ادامه داد: استان بوشهر در عرصه نماز و جایگاه بخشیدن به این فریضه در خانه ها، مساجد و ادارات موفق است و جوانان آن به عنوان جوانان مشتاق به انجام فریضه نماز شناخته شده اند.
وی با قدردانی از برگزار کنندگان سومین اجلاس نماز استان بوشهر گفت: انسان هایی که هم نمازگزار هستند و هم متولی نماز از درجه و جایگاه ویژه‌ای برای خداوند متعال برخوردار هستند.
استاندار بوشهر گفت: نماز بواسطه نقش آفرینی خود در کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی نقشی تاثیرگذار و تعیین کننده دارد.
عبدالکریم گراوند افزود: جامعه‌ای که نماز در محوریت آن قرار دارد مشکلات و آسیب‌ های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و غیره نیز کاهش جدی دارد.
وی بیان کرد: در این ارتباط باید فضای مجازی را به عنوان یک بستر مهم در خدمت اشاعه و ترویج فرهنگ نماز قرار گیرد.
گراوند ادامه داد: امروزه با حجم انبوهی از پیام‌ها در فضای مجازی روبرو هستیم و باید از این فضای مجازی به بهترین شکل ممکن برای ترویج فرهنگ نماز استفاده شود.
وی افزود: به منظور اثرگذاری بیشتر فضای مجازی برای ترویج نماز باید از ظرفیت تعلیم و تربیت، حضور هنرمندان و تحقیق و پژوهش های علمی نیز استفاده شود.
گراوند گفت: با توجه به نقش مهم اقامه نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی باید برنامه‌های اقامه نماز برای سنین مختلف در استان بوشهر طراحی و اجرا شود تا از این فریضه الهی برای ساختن نسل جوان با اعتقاد بهره‌برداری شود.
وی یادآور شد: ارسال 600 اثر از مجموع 2 هزار و 500 اثر ارسالی به اجلاس‌ ملی نماز توسط شرکت کنندگان بوشهری نشان از سابقه دیرینه تدین و مذهب در استان بوشهر است.
گراوند بیان کرد: مقام نخست استان بوشهر در اجلاس‌های استانی نماز، برگرفته از ریشه تاریخی، دینی و مذهبی مردم این استان دارد.
استاندار بوشهر با اشاره به آیات و روایات مختلف با موضوع نماز عنوان کرد: نماز در تمام ارکان زندگی انسانی تاثیرگذار است و انسان را به بالاترین درجه کمال هدایت می کند.
گراوند یادآور شد: در قرآن کریم 90 بار به موضوع نماز اشاره شده که این خود نشان از جایگاه والای نماز در دین مبین اسلام است.
استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه ما به عنوان جامعه مسلمان باید توجه بیشتری به نماز داشته باشیم اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای ارتقا اقامه نماز در استان همکاری و مشارکت جدی داشته باشند.
دبیر برگزاری اجلاس استانی نماز در استان بوشهر گفت: امسال حدود600 اثر به دبیرخانه این استان ارسال شد و استان بوشهر نزدیک به یک چهارم اثرهای ارسالی به دبیرخانه کشور اجلاس نماز را به خود اختصاص داده است.
حجت الاسلام عباس خشنود ادامه داد: استان بوشهر در عرصه برپایی نماز همواره از استان های موفق کشور است و رتبه نخست در آثار ارسالی به دبیرخانه اجلاس ملی نماز نیز خود نشان از ظرفیت های ارزشمند این حوزه در استان بوشهر است.
وی یادآور شد: استان بوشهر اکنون جزو چهار استانی است که ستاد اقامه نماز آن دارای ساختمان اختصاصی است که این امر در سایه نگاه حمایتی ارزشمند مسئولان استان بوشهر و بویژه استاندار است.
خشنود ادامه داد: در ارزیابی 80 دستگاه اجرایی در ارتباط با برپایی فریضه نماز نیز 30 دستگاه به عنوان برتر شناخته شدند.
در این آئین از 65 اثر به عنوان آثار برتر ارسالی به دبیرخانه سومین اجلاس استانی نماز و 30 دستگاه اجرایی برتر در برپایی نماز جماعت تجلیل شد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهر یاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.