به گزارش ایرنا، محسن جوادی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه چاپ آریانا در بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: چرخه کتاب بخش های مختلف و پیچیده ای مانند تالیف، ترجمه، چاپ و نشر و عرضه را طی می کند که هر کدام از این بخش ها فرایند پیچیده خاص خود را داراست.
وی بیان کرد: رویکر سیاست ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاهش مداخله در فرایندهای کتاب است و بیشتر باید به سمتی رفت که حوزه نشر با حرکت در مسیر درست اقتصاد خود را پیدا و وابسته به کمک و حمایت های دولتی نباشد.
جوادی افزود: با این ویژگی اکنون شرایط به گونه ای است که در این مسیر از فضای کسب و کار حوزه نشر کمک شود.
وی گفت: در این ارتباط تمرکز زدایی از سیاست های حمایتی در حوزه نشر و خرید کتاب در دستور کار قرار دارد و باید حوزه نشر از تهران و شهرهای محدود فعال در حوزه نشر کتاب تمرکز زدایی شود.
جوادی افزود: با این رویکرد پیش بینی شده که شهرهای بزرگ و مهم همچون بوشهر تنها خواننده کتاب نباشند بلکه چرخه نشر کتاب نیز موقعیت خود را در شهرهایی غیر از تهران پیدا کند.
وی ادامه داد: در ارتباط با کتاب حرکت در مسیر حل برخی از مشکلات مانند آلودگی محیط زیست که ریشه آن با فرهنگ و کتاب گره خورده نیز از جمله سیاست های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
جوادی گفت: در بخش سلامت حوزه پزشکی نیز چنانچه در یک مسیر صحیح فرهنگی حرکت صورت گیرد بسیاری از مشکلات مراجعه های پزشکی کاهش پیدا می کند.
وی افزود: در این ارتباط حمایت های از کتاب هایی است که به تقویت دانش پایه در حوزه هایی مانند آب، محیط زیست و سلامت و غیره کمک می کند.
جوادی ادامه داد: در مواجهه با بحران کم آبی بخش زیادی از موضوع نیازمند ترویج فرهنگ مصرف آب از طریق کتابخوانی است که این امر توجه ویژه به مقوله کتاب و کتابخوانی در چنین حوزه هایی را افزایش داده است.
وی تاکید کرد: چنانچه کتاب در یک خانواده ای رواج داشته باشد، می تواند به کاهش آسیب های اجتماعی در این بین کمک کند و هزینه فعالیت ها روی زندان و پزشکی را در زمینه پیشگیری استفاده کرد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.