به گزارش ایرنا، فرشاد عالی روز شنبه در نشست مشورتی با مدیران رسانه های آذربایجان شرقی افزود: رسانه ها می توانند با هم افزایی و همکاری با سازمان بسیج سازندگی در جهت رونق اقتصاد اجتماعی در نقاط مختلف کشور گام بردارند.
وی با بیان اینکه بسیج سازندگی مردمی ترین نهاد انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: این نهاد از جمله در محرومیت زدایی مناطق محروم، برپایی اردوهای جهادی، حوزه کشاورزی و حوزه های زیر پوشش همه دستگاه های اجرایی برای خدمت رسانی به مردم فعالیت می کند.
معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی کشور یادآوری کرد: خدمات این نهاد فراتر از قشر خاصی بوده و محدودیت سنی، سیاسی و ممنوعیتی غیر از عدم رعایت خطوط قرمز نظام ندارد.
عالی ادامه داد: هر کس با هر گرایش سیاسی در صورت رعایت خطوط قرمز نظام می تواند در این مجموعه برای خدمت رسانی به مردم فعالیت کند.
وی انجام 120 هزار طرح محرومیت زدایی و راه اندازی 134 هزار کارگاه اقتصاد مقاومتی را از جمله اقدام های سازمان بسیج سازندگی اعلام کرد و گفت: این نهاد بدنبال ترویج و گسترش اقتصاد اجتماعی در کشور است تا از این راه از آسیب های مترتب آن به خانواده ها بکاهد.
معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: در این راستا راه اندازی کارگاه های اقتصادی در نقاط مختلف کشور را در اولویت خود قرار داده و تلاش می شود با معرفی الگوهای موفق اقتصادی در مناطق کشور زمینه رونق اقتصاد اجتماعی و اشتغالزایی را فراهم کند.
عالی با بیان اینکه شغل هایی که سازمان بسیج سازندگی ایجاد می کند بین 120 تا 150 میلیون ریال هزینه نیاز دارد، افزود: کاهش این هزینه ها به علت استفاده این نهاد از تمامی ظرفیت های محل حتی زیرزمین، انباری و اتاق بدون استفاده خانه ها است.
وی با اشاره به حل مشکل صدور مجوز برای واحدها از سوی این سازمان، گفت: در سال گذشته 34 هزار واحد تولیدی از سوی این نهاد در کشور راه اندازی شده که صاحبان بیش از 95 درصد آن ها به راحتی موفق به اخذ مجوز شده اند.
معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی کشور یادآوری کرد: 12 هزار شغل در جهان وجود دارد که میانگین اطلاع مردم ایران از تعداد شغل های جهان حدود 50 شغل بوده و مردم از وجود 11 هزار و 950 شغل بی اطلاع هستند.
عالی ادامه داد: این نهاد با ارایه مشاوره و تسهیلات به افراد در جهت تسهیل اقتصاد اجتماعی در جامعه تلاش می کند.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.