سردار کیومرث شیخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی خبرها به شکلی کردستان را در قاچاق دام برجسته نشان می دهند در حالیکه نسبت به دیگر نقاط کشور این موضوع نمود کمتری در این استان دارد.
وی با اشاره به اینکه بسته بودن مرز و گرانی ارز موجب افزایش قاچاق بویژه احشام به خارج از کشور شده است، افزود: شرایط بد اقتصادی در این خصوص تاثیرگذار بوده و موجب مشکلاتی شده تا برخی را به راه بد قاچاق بکشاند.
سردار شیخی در اختیار قرار دادن سوخت به مرزنشینان برای فروش را جایگزین مناسبی برای موضوع کولبری دانست و اضافه کرد: میزان مشخصی از سوخت میان مرزنشینان تقسیم شود تا آنها با فروش آن به ساکنان مناطق همجوار در اقلیم کردستان عراق برای خود در آمد مناسبی داشته باشند.
وی با بیان اینکه این نوع توزیع سوخت میان مرزنشینان بر کاهش قاچاق بشدت تاثیر می گذارد، یادآور شد: احیای بازارچه های مرزی نیز یکی دیگر از راه های کاهش قاچاق کالا است که مسئولان باید بطور جدی آن را پیگیری کنند.
سردار شیخی با اشاره به اینکه مرزنشینان به شکلی خود مرزبانان جمهوری اسلامی هستند، تاکید کرد: مردم مرزنشین پشتیبان و حامی مرزبانان نیروی انتظامی هستند و هیچ جدایی بین آنها در تامین و تثبیت امنیت وجود ندارد.
وی با بیان اینکه ما صاحب مردمانی دلپاک، عاطفی و رو راست در مرز هستیم، گفت: تمام هم و غم ما این است که مشکلات اقتصادی این مردم حل شود.
سردار شیخی یادآور شد: مطالبه شرعی و قانونی این مردم رفع مشکلات اقتصادی است و مسئولان امر باید این مطالبات را برای اجرایی شدن، پیگیری کنند.
فرمانده مرزبانی استان کردستان افزود: در زمان جنگ تحمیلی همین مردم منطقه مرزی شهدای زیادی تقدیم کشور کردند و اینک سزاوار بهترین خدمات هستند.
وی استان کردستان را از لحاظ امنیت سرآمد بسیاری از استان های کشور دانست و تاکید کرد: امنیت مطلوب جمهوری اسلامی ایران در منطقه و استان کردستان در کشور همچون نگینی می درخشد.
سردار شیخی با بیان اینکه این امنیت حاصل خون شهدایی است که در دفاع از این مرز و بوم جان خود را از دست دادند، اظهار داشت: باید بتوانیم این امنیت را بدون وارد شدن خدشه ای بر آن به نسل های آینده منتقل کنیم.
فرمانده مرزبانی کردستان اضافه کرد: اتفاقات مرزی در سراسر دنیا وجود دارد اما تمرکز بر روی کشور ما و همین طور استان کردستان بسیار بیشتر از نقاط دیگر است.
وی گفت: در زمانی که تیراندازی در مرزها صورت می گیرد و یک متردد مرزی غیر مجاز جان خود را از دست می دهد هجمه هایی علیه مرزبانی به دلیل اینکه وظیفه قانونی خود را در حراست از مرزها انجام می دهد، صورت می گیرد که درست نیست.
سردار شیخی تاکید کرد: شناسایی هدف و هویت فردی که در تاریکی شب و از محل غیر مجاز نقطه صفر مرزی در حال تردد است برای مرزبان نگهبان مرز امکانپذیر نیست ضمن اینکه ما مامور به ممانعت از عبور غیرمجاز از مرز هستیم.
وی با اشاره به اینکه ممکن است متردد مرزی غیر مجاز یک قاچاقچی کالای غیرمجاز یا عضو گروه معاند و ضد انقلاب باشد، افزود: درست است که مرزبانان اسلحه به دست گرفته و از مرزها پاسداری و مراقبت می کند اما به مرگ هیچ کسی راضی نیست.
فرمانده مرزبانی استان کردستان با اشاره به سختی کار مرزبانان نیروی انتظامی تاکید کرد: ارتباط جاده ای تعداد زیادی از پاسگاه های مرزبانی در مرزهای کردستان در فصل زمستان بدلیل بارش سنگین برف قطع شده در این شرایط مرزبانان با همه وجود همچنان حافظ امنیت کشور هستند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.