به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، خالد جعفری در ششمین جلسه کارگروه خشکسالی و مخاطرات بخش کشاورزی استان اظهار داشت: باتوجه به ضرورت حمایت از کشاورزان کردستانی امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده در بخش کشاورزی استان در کمترین زمان ممکن انجام می شود.
وی افزود: بنابر تصمیم شورای هماهنگی بحران کشور سهم استان 380میلیارد ریال اعتبار برای امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی استان تعیین شده و بر اساس دستورالعمل و ابلاغیه کشور کشاورزانی که شامل این طرح می شوند مشخص و برای امهال تسهیلات آنها اقدام می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: انتظار می رود بانک ها با جدیت بیشتر نسبت به برخورداری افراد مشمول این طرح اقدام و از سرگردانی کشاورزان جلوگیری به عمل آید.
وی اضافه کرد : بخش های باغبانی، زنبورداری و زراعت کردستان از خسارت بیشتری برخوردار بوده اند که به عنوان اولویت استفاده از طرح امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی قرار می گیرند.
جعفری گفت: در مجموع 4 هزار و 180میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی استان وارد شده که تاکنون 18هزار و 791پرونده پذیرش شده است که با بررسی این افراد واجد شرایط براساس دستورالعمل مربوطه توسط کارگروه شهرستان مشخص خواهد شد.
وی یادآور شد: از این تعداد پرونده 18هزار و 411پرونده معادل 98درصد به بانک کشاورزی اختصاص دارد.
کردستان با بیش از یک میلیون و ۱۱۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد باغی و زراعی وجود دارد و سالانه بیش از ۲٫۵ میلیون تُن انواع محصولات کشاورزی (زراعی، باغی) برداشت می شود.
در این استان در مجموع 38 هزار هکتار انواع باغ های محصولات هسته دار و بدون هسته وجود دارد و سالانه بیش از 270 هزار تن انواع محصولات باغی در استان برداشت می شود.
9936 /3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.