به گزارش ایرنا؛ سید افشین صفوی روز سه شنبه در پنجمین جلسه ستاد توسعه گلخانه های استان در سرسرای اجتماعات جهاد کشاورزی افزود: توسعه گلخانه ها با توجه به مزایای زیادی که برای بهره‌ برداران و همچنین تاثیری که در اقتصاد استان دارد از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مصرف آب در تولید محصولات گلخانه ای بسیار پایین تر از تولید محصول در اراضی دیگر است، تولید محصول در گلخانه صرفه اقتصادی خوبی دارد.
وی با اشاره به اینکه احداث گلخانه یک فرصت برای سرمایه گذاری است تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان تسهیلات مناسبی را برای توسعه این بخش پرداخت می کند.
صفوی با بیان اینکه موانع و مشکلات در راستای توسعه گلخانه ها را تسهیل می کنیم، از همه دستگاه های اجرایی دست اندرکار بخصوص شرکت آب منطقه ای و بانک های عامل درخواست کرد که در این راستا نهایت همکاری را با متقاضیان احداث گلخانه به عمل آورند.
او در ادامه با بیان اینکه احداث مجتمع های بزرگ گلخانه ای باعث ایجاد زنجیره تولید، رونق صادرات محصولات گلخانه ای و در نتیجه ورود به بازارهای خارجی می شود، افزود: احداث مجتمع های گلخانه ای همچنین باعث ضمانت تداوم فعالیت در این زمینه و ایجاد انگیزه برای فعالیت دیگر سرمایه گذاران می شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در سال جاری به لحاظ حجم پرونده های متشکله، پرداختی و سطح اجراء شده گلخانه؛ خوشبختانه فعالیت های خوب و قابل قبولی صورت پذیرفته اما با توجه به ظرفیت های موجود در استان نیاز به تلاش بیشتر است.
صفوی در ادامه به بررسی مشکلات و موانع متقاضیان احداث گلخانه در جلسه پرداخت و راهکارهای لازم در خصوص رفع موانع انها را ارائه کردند.
اکنون مساحت گلخانه های استان به 50 و نیم هکتار می رسد.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.