کامران رحیمی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سد زیویه در سال آبی جاری به دلیل بارش‌های موثر برای چهارمین سال متوالی سرریز شد و موجبات خوشحالی اهالی و کشاورزان منطقه را فراهم کرد.
وی با بیان اینکه آبگیری سد زیویه در سال 92 شروع شده که از سال 94 تا امسال به صورت متوالی سرریز کرده است اضافه کرد: حجم مخزن این سد 16 میلیون مترمکعب و با هدف کشاورزی، توسعه باغات و جلوگیری از بروز سیلاب بر روی رودخانه شاهینی احداث گردیده است.
وی افزود: شبکه آبیاری و زهکشی این سد یک هزار و 200 هکتار از اراضی پایین دست را تحت پوشش قرار داده که پیشرفت فیزیکی آن حدود 95 درصد بوده و در صورت تامین اعتبار امکان افزایش سطح زیرکشت تا یک هزار و 800هکتار را داراست.
به گزارش ایرنا، سد خاکی زیویه با هسته رسی در مسیر کامیاران به مریوان و در یک کیلومتری جنوب غربی روستای زیویه بر روی رودخانه شاهینی با ارتفاع 52 متر ساخته شده است.
کردستان با مساحت 29 هزار کیلومتر مربع دارای حجم بارشی معادل 13.2 میلیارد متر مکعب در سال (3.1 درصد کل بارندگی کشور) و 17 رودخانه دائمی و 24 رودخانه فصلی با حجم منابع آب سطحی 4.3 میلیارد مترمکعب (6.6 درصد روان آبهای کشور) است.
7349 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.