نماینده مردم مهاباد در آذربایجان شرقی در نامه‌ای خطاب به وزیر اطلاعات از وی به دلیل برخورد نیروهای امنیتی استان با اهالی مطبوعات و فعالان مدنی انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، جلال محمودزاده در این نامه خطاب به سیدمحمودعلوی نوشت: «وزیر محترم جناب آقای علوی؛ علت افزایش برخورد امنیتی و احضار و تهدید کار آفرینان، فعالان مدنی، کارگری و رسانه‌ای چیست؟ »

وی همچنین در این نامه با اشاره به اینکه متاسفانه اداره اطلاعات شهرستان مهاباد به بهانه‌های مختلف در یک ماه اخیر اقدام به برخورد با فعالان مدنی، رسانه‌ای و کارآفرینان استان کرده ، افزود : « این در حالیست که در چند سال گذشته تعدادی از زمین خواران و قانون شکنان در جهت نابودی فضای خدمات شهری، آموزشی، بهداشتی و سبز و گردشگری و تغییرکاربری غیرقانونی قدم برداشته و تشکل‌های مردم نهاد و فعالان رسانه‌ای دلسوز با اطلاع رسانی و حضور به‌ موقع جلوی رانت‌های ایجاد شده را سد کرده اند.»

محمودزاده نوشت: «اما نیروهای شما به جای قدردانی و تشکر از این فعالان رسانه‌ای و مدنی اقدام به احضار و  بازجویی‌ آنها می‌کنند. از طرفی تعدادی از کارآفرینان نیز تحت فشار بوده و بارها احضار و بازجویی شده‌اند. »

در بخش دیگر این نامه آمده است: ضمن توصیه به خویشتنداری و همکاری با تشکل‌های مردم نهاد برای مبارزه با رانت و زمین‌خواری و قانون شکنی ضروری است کار آفرینان و اعضای تشکل‌های مدنی و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای که در چارچوب قانون اساسی و مقررات و به دور از هر گونه توهین، افترا و نشر اکاذیب به مسئولان و از سر دلسوزی و ادای تکلیف نسبت به فعالیت فرهنگی، اجتماعی و اطلاع رسانی درست و شفاف قدم برمی‌دارند مورد حمایت نیروهای امنیتی قرار گیرند نه اینکه  احضار، بازجویی و به دادگاه معرفی شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.