علی جهانگیری امروز سه شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در تبریز، با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار، با اشاره به اینکه رییس جمهوری تاکید ویژه ای بر مبارزه با مفاسد اداری دارد، خاطرنشان کرد: تلاش رسانه ها در راستای شفاف سازی از فساد مانع شده و کارآیی سازمان ها را ارتقا می دهد.
وی شفاف سازی را نیازمند خبرنگاران حرفه ای و مسئولیت پذیر دانست و گفت: آماده کمک به برگزاری دوره های آموزشی برای افزایش مهارت خبرنگاران هستیم.
جهانگیری با بیان اینکه شفاف سازی عملکرد مسوولان و مدیران نیازمند دانش تخصصی است، اظهار داشت: به خصوص در زمینه اخبار تخصصی نیاز به خبرنگاران حرفه ای و تحلیلگر بیشتر احساس می شود.
وی تاکید کرد: مدیران نباید خبرنگاران را مزاحم ببینند بلکه در راستای توسعه استان باید از علایق و جایگاه های خود بگذرند.
معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی پیشینه قوی در زمینه روزنامه نگاری و انتشار مطبوعات دارد، گفت: خبرنگاران باید از مجیزگویی و استفاده از رانت پرهیز کرده و حیثیت حرفه ای خود را پاس بدارند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی هم با اعلام اینکه در 6 ماه گذشته 5 دوره آموزشی برای فعالان روابط عمومی ادارات و اهالی رسانه در استان برگزار شده است، بر باز آموزی خبرنگاران تاکید کرد.
جواد آهنگری با اشاره به اجرایی شدن قانون انتشار آزاد اطلاعات از سال گذشته، گفت: تمامی شهروندان حق دسترسی آسان به اطلاعات را دارند و در استانداری آذربایجان شرقی از تمامی ابزارهای رسانه ای برای انتشار اخبار جلسات و رویدادهای خبری استفاده می شود.
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.