به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد پیلتن روز یکشنبه در نشست با فعالان اقتصادی بانه اظهار داشت: در این کمیسیون رسمی شدن مرز، ایجاد زیرساخت های تجاری مشترک، مشکلات استانی در ارتباط با طرف عراقی که نیاز به هماهنگی و همکاری دارد برای انعقاد یک تفاهم نامه مشترک مورد بررسی قرار می گیرد.
وی افزود: توسعه و رونق اقتصادی استان های مرزی یکی از هنرهای مدیران کشوری، استانی و شهرستانی است و باید تلاش کنیم در این مناطق به سمت توسعه و اشتغال پایدار در بخش های دیگر نیز گام بر داریم.
مدیر کل دفتر بازرگانی کشورهای عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ایجاد مجمع بازرگانی در اقلیم کردستان عراق یکی از برنامه های مهم سازمان توسعه تجارت ایران است و نماینده این مجمع در اقلیم کردستان عراق مستقر می شود.
وی یادآور شد: سازمان توسعه تجارت ایران متولی تجارت خارجی در کشور است و وظیفه دارد به توسعه صادرات سایر نقاط کشور کمک کرده و در این راستا اکنون پیگیر مشکلات یارانه صادر کنندگان است.
به گزارش ایرنا، یکی از برنامه های مهم سازمان توسعه تجارت ایران توسعه روابط تجاری ایران با سایر کشورها است.
سازمان توسعه تجارت علاوه بر مسئولیت تجارت خارجی کشور مسئولیت کمیسیون همکاری های درون استانی ایران و عراق را نیز برعهده دارد.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/ 9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.