به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام نصراللهی زاده روز سه شنبه در بازدید از نهالستان گریزه سنندج اظهار داشت: فعالیت های اقتصادی و اشتغالزایی بزرگترین اولویت مدیریت استان برای رفع بیکاری و بالابردن سرمایه مردم است.
وی افزود: دولت تصمیم دارد با توجه به ظرفیت های موجود در قانون، طرح های دولتی با پیشرفت کاری مختلف از جمله نیمه تمام، تکمیل شده و در حال بهره ‌برداری را برای واگذاری به بخش خصوصی آماده کند.
نصراللهی زاده اضافه کرد: برای واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی قانون و ضابطه های خاصی طراحی و پیش‌بینی شده و طبق این ضوابط اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری کردستان در واگذاری و احاله مدیریت ایستگاه تولید بذر دوسر قروه موفقیت های خوبی را کسب کرده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان یادآور شد: با توجه به موفقیت های اداره کل منابع طبیعی، این سازمان با احاله مدیریت طرح های منابع طبیعی در نهالستان های گریزه سنندج و ریخلان مریوان همکاری‌های لازم را در چارچوب قانون به عمل می آورد.
نصرالهی زاده در ادامه از سامانه بانک اطلاعات زمین در بستر GIS اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان نیز بازدید کرد و گفت: با توجه به اینکه در امر واگذاری و پاسخ به استعلامات مردم و بهره برداران منابع طبیعی سرعت و دقت بسیار مهم بوده این نوع نرم افزار و به تبع آن بانک اطلاعات زمین در بستر GIS بسیار خوب طراحی شده است.
وی افزود: با توجه به انتظارات به حق مردم جهت استفاده از تکنولوژی های روز برای پاسخ سریع تر به مراجعه‌کنندگان و استعلامات مربوطه می توان با استفاده از این سامانه خدمات خوبی انجام داد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان نیز گفت: نهالستان گریزه سنندج با مساحت 13.5 هکتار و نهالستان ریخلان مریوان با مساحت 38 هکتار نهال بوده که در هردوی آنها نهال های جنگلی تولید می شود.
سعدی نقشبندی افزود: این دو نهالستان به عنوان مهمترین منابع تولید نهال گلدانی و زمینی برای کاشت در عرصه های ملی و طبیعی استان کردستان فعالیت می کنند.
وی تاکید کرد: گونه‌های تولید شده در این نهالستان ها شامل گردو، زبان گنجشک، اقاقیا، عرعر، سرو نقره‌ای، سرو خمره‌ای، بادام، بنه، زرشک، افرای سیاه و ارغوان است که با توجه به شرایط اقلیمی منطقه سازگاری فراوانی با شرایط کوهستانی داشته و قابلیت کشت در جنگل های استان را دارند.
نقشبندی با بیان اینکه بهره برداری از این نهالستان ها توسط بخش خصوصی انجام می شود، یادآور شد: با ایجاد ظرفیت تعاونی و در قالب ماده 3 قانون حفاظت و بهره‌برداری احاله مدیریت عرصه های منابع طبیعی نهالستان ها را به بخش خصوصی واگذار می شود.
کردستان حدود یک میلیون و 788 هزار هکتار منابع طبیعی شامل 373 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 414 هزار هکتار مرتع دارد که معادل 61 درصد سطح استان را شامل می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.