به گزارش خبرنگار ایرنا، خودروی 6 چرخ ترکول (TREKOL) محصول کشور روسیه، به صورت 2 زیست ویژه تردد در شرایط بحرانی بویژه برفی طراحی و ساخته شده است.
اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در آیین واگذاری این خودرو و آغاز فعالیت در حوره راهداری کردستان گفت: دولت طبق پیشنهاد سازمان مدیریت بحران اعتباری ویژه برای خرید تعدادی از این خودروها برای ناوگان مدیریت بحران کشور تخصیص داد و سعی می شود برای هر استان حداقل یک دستگاه آن خریداری شود.
مدیرکل راهداری، حمل و نقل و جاده ای کردستان نیز با اشاره به اینکه این اداره کل دستگاه بهره بردار خودروی 6 چرخ ترکول (TREKOL) است، افزود: بالا بودن میانگین عمر ناوگان راهداری کردستان از جلمه مشکلات این اداره کل است.
سید البرز حسینی اضافه کرد: میانگین عمر ناوگان راهداری این استان در مقایسه با میانگین 23 سال کشور حدود پنج سال پیرتر است که برای متعادل کردن این میانگین در برنامه ای پنج ساله حدود 400 میلیارد ریال اعتبار لازم است.
وی یادآور شد: همچنین از نظر تعداد ماشین آلات کمبود شدید داریم بطوریکه با توجه به استاندارد 25 دستگاه ماشین برای نگهداری هر 100 کیلومتر راه، این استان حدود 760 دستگاه ماشن آلات راهداری کم دارد.
حسینی گفت: اکنون در ناوگان راهداری این استان حدود 365 دستگاه خودرو وجود دارد که با تهیه 760 دستگاه مورد نیاز به یک هزار و 125 دستگاه می رسد.
وی همچنین از لزوم تجهیز این اداره کل به یک دستگاه جرثقیل ٢٥ تنی برای امداد رسانی به خودروهای واژگون شده در راه‌های مواصلاتی از جمله محور سنندج - مریوان خبر داد.
حسینی تاکید کرد: لزوم انجام تعمیرات در هفت هزار و 632 ابنیه راه های این استان از دیگر نیازهای راهداری کردستان است.
به گزارش ایرنا، خودروی TREKOL پیشرفته ترین محصول این کمپانی روس است که در ساخت آن از قطعات خودروهای GAZ و UAZ استفاده شده و تا دمای منفی 45 درجه سانتیگراد توانایی شرکت در عملیات های مختلف را دارد.
با این پیشرانه ها، خودروی همه جاروی روسی می تواند با حداکثر سرعت 70 کیلومتر در ساعت حرکت کند البته در این نوع خودروها هدف اصلی توانایی عبور از مسیرهای صعب العبور است و فاکتورهای شتاب و سرعت چندان مهم نیستند.
این خودرو با توجه به تایرهای غول پیکر و ارتفاع حدود نیم متری که از سطح زمین دارد، قادر است انواع مسیرهای برفی، سنگلاخی، شنی و حتی برکه های کم عمق را به راحتی پشت سر بگذارد.
راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.