به گزارش خبرنگار ایرنا، رمضانعلی حیدری خلیلی شامگاه یکشنبه در بازدید از سینما شیدا در سنندج اظهار داشت: یکی از طرح های توسعه ای و حمایتی سازمان سینمایی کشور راه اندازی سینما امید است.
وی اضافه کرد: این طرح در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت و با مشارکت شهرداری های شهرهای فاقد سالن سینما اجرا می شود.
معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی افزود: امکانات محدود و نیازمندی های بالا ما را مجبور به انتخاب و اولویت بندی می کند لذا در گام نخست سه شهر ایلام، گناوه و ایرانشهر برای ساخت سینما امید انتخاب شدند.
حیدری خلیلی یادآور شد: با مدیریت منابع داخلی دو نقطه دیگر از جمله شهر بانه در استان کردستان نیز به احداث این پردیس های سینمایی به صورت پایلوت اضافه شد.
وی تاکید کرد: برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش زیرساخت و فناوری های سینمایی نیازمند حمایت و صیانت از سرمایه گذاری های انجام شده در این بخش هستیم.
معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی گفت: سازمان سینمایی به ازای راه اندازی هر پرده سینمایی یک میلیارد و 600 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می کند تا چرخه امکان سینمایی در کشور تکمیل شود.
حیدری خلیلی با اشاره به اینکه بیش از 130 نقطه کشور تحت پوشش سینما سیار قرار می گیرد، افزود: با تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری، حمایت از تولیدات فرهنگی و طرح های برگزیده و فراهم کردن راه های دسترسی به امکانات مطلوب بدنبال پاسخگویی به نیاز مخاطبان خود هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در حاشیه این بازدید خواستار حمایت سازمان سینمایی از تنها سینمای بخش خصوصی شهر سنندج (سینما شیدا) شد و اظهار داشت: بهره مندی از امکان اکران فیلم در استان از مطالبات به حق فعالان و علاقه مندان این حوزه است.
جلال قلعه شاخانی با بیان اینکه استان کردستان ظرفیت های خوبی در حوزه تولید فیلم و سینما دارد، افزود: تولید آثار قابل توجه در حوزه فیلم کوتاه و کسب موفقیت های هنرمندان این حوزه در سطح ملی و بین المللی نشان از پتانسیل های بالای این عرصه در استان است.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.