کورش مرادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها در بخش های مختلف عمران روستایی با صرف 217 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل منابع دهیاری ها و همیاری روستاهای استان احداث شده است.
وی با بیان اینکه طرح های اجرا شده در بخش عمران شهری در قالب طرح های کوچک و زودبازده عمرانی و زیر مجموعه از طرح های چند پرورژه ای قرار می گیرد اضافه کرد: هر کدام از این طرح ها در یک روستا اجرا شده که در این هفته 256 روستا میزبان دولتمردان برای بهره برداری هستند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان اضافه کرد: بهسازی معابر، هدایت فاضلاب از داخل روستا، احداث پل و ابنیه های ارتباطی ، اجرای طرح های هادی روستایی، ساخت ساختمان های دهیاری، سنگ چینی معابر روستایی و سایر طرح های زیرساختی از جمله طرح های قابل افتتاح حوزه عمران روستایی در هفته دولت سال جاری است.
مرادی در خصوص مقایسه طرح های قابل افتتاح در روستاهای استان نسبت به هفته دولت با سال گذشته گفت: در هفته دولت سال گذشته 383 طرح به ارزش 117 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده است.
وی گفت: امسال از نظر تعداد طرح ها حدود 30 درصد کاهش نشان می دهد اما از نظر ارزش اعتباری در سال جاری حدود 100 درصد رشد وجود دارد.
به گزارش ایرنا، استان کردستان دارای یک هزار و 675 روستای دارای سکنه است که در یک هزار و 215 مورد از این روستاها دهیاری وجود دارد.
در هفته دولت سال جاری 286 طرح چند پروژه ای در کردستان به بهره برداری می رسد که این طرح ها از سوی 10 دستگاه اجرایی و هشت شهرداری در شهرستان های 10 گانه استان و با صرف یک هزار و 265 میلیارد و 502 میلیون ریال اعتبار احداث شده است.
176 طرح ملی، 31 پروژه استانی و 79 طرح از محل سایر منابع و سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده است.
دوم تا هشتم شهریور هر سال به مناسبت شهادت محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و حجت الاسلام محمدجواد باهنر (نخست وزیر) دو دولتمرد بزرگ انقلاب اسلامی، هفته دولت نام گرفته است.
در طی این هفته، مردم با عملکرد و دستاوردهای دولت در زمینه های گوناگون عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آشنا می شوند.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
3034/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.