سید هادی حسینی روز یکشنبه در نشست هماهنگی ادارات تابعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در سنندج افزود: دولت تاکید زیادی برای بیمه اصحاب فرهنگ و هنر داشته اما این تاکید با هجمه هایی روبرو شد و برخی آسیب های ایجاد شد که با امضای این تفاهم نامه امیدواریم این مشکل حل شود.
وی اضافه کرد: برخی افراد از این موقعیت سوء استفاده کرده و خارج از حوزه فرهنگ و هنر، برای بیمه هنرمندان درخواست داده بودند.
معاون پارلمانی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کمبود اعتبارات بخش فرهنگ نیز گفت: 96 درصد اعتبارات این وزارتخانه صرف هزینه های جاری و حقوق کارکنان می شود در حالی که این مقدار در سایر دستگاه ها، کمتر از 85 درصد است.
وزارت فرهنگ و ارشاد بعد از آموزش و پرورش، بیشترین اعتبارات را صرف پرداخت هزینه های جاری و حقوق کارکنان می کند.
وی اضافه کرد: با وجود این، کارکنان این دستگاه از میانگین حقوق و مزایای کمتری نیز در مقایسه با سایر دستگاه های دیگر برخوردار هستند.
وی اظهار کرد: سرانه فضای فرهنگی در کشور باید ارتقاء پیدا کند و میزان اعتبارات بخش فرهنگ در سطح کشور کم بوده و این کمبودها در بخش منابع انسانی نیز وجود دارد.
مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: سال گذشته 17 گروه هنری از استان های مختلف کشور به جشنواره های خارجی اعزام شدند.
محمد مهدی احمدی افزود: در گذشته هنرمندان استان سهمی در اعزام به جشنواره های خارج از کشور نداشتند و به همین دلیل بسیاری از آنها در استان ها فعالیت نمی کردند.
وی برگزاری هفته های فرهنگی و برگزاری جشنواره های کشوری در استان ها را از برنامه های این وزارتخانه عنوان کرد و اضافه کرد: استان های مختلف نیز باید برگزاری برنامه ها را به شهرستان های انتقال دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم گفت: استان کردستان یکی از استان های فرهنگی کشور بود و لازم است به حوزه فرهنگ این استان توجه بیشتری شود.
حجت الاسلام رحیم جعفری افزود: کردستان دارای سابقه تاریخی و تمدن بسیار غنی بوده و به حق به سرزمین فرهنگ و هنر شناخته می شود.
وی اضافه کرد: کردستان از لحاظ امنیت نیز جزو استان های امن کشور بوده و شخصیت های برجسته فرهنگی و هنری زیادی در این استان به تمدن ایرانی اسلامی خدمات شایانی ارائه کردند.
در ادامه این نشست دیگر اعضای جلسه مباحثی در خصوص کمبود اعتبارات و نیروی انسانی مطرح کردند.
3020/ 6108
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.