کامیل کریمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه 69 متن نمایشی به دبیرخانه جشنواره تئاتر کُردی سقز رسید، اظهار داشت: این میزان استقبال از این جشنواره نشان از جایگاه هنر تئاتر در میان مردم مناطق کُردنشین دارد.
وی برگزاری 15 دوره جشنواره تئاتر کُردی در سقز را بیانگر وجود ظرفیت اجرای این رویداد فرهنگی و هنری در این شهرستان دانست و افزود: وجود همین پتانسیل باعث شده این جشنواره از سطح استانی و منطقه ای به ملی و بین المللی ارتقا پیدا کند.
فرماندار ویژه سقز یکی از مهمترین ظرفیت های حوزه تئاتر این شهرستان را وجود هنرمندان برجسته و جوانان علاقمند و با استعداد اعلام کرد و یادآور شد: قطب الدین صادقی هنرمند مطرح تئاتر کشور از دیگر ظرفیت های تئاتر استان کردستان بویژه در زمینه تئاتر کُردی در شهرستان سقز است.
کریمیان تاکید کرد: ایشان به عنوان دبیر جشنواره تئاتر کُردی سقز با ایده هایی که در این دوره به ویژه غیر رقابتی برگزار کردن و توجه به جنبه آموزشی آن ارائه کرده باعث شد این برنامه فرهنگی و هنری تغییرات چشمگیری نسبت به دوره های گذشته داشته باشد.
وی گفت: ما به دنبال ارتقای تئاتر کُردی، بیان دستاوردهای حوزه فرهنگ و هنر و شناساندن فرهنگ و هنر شهرستان سقز از طریق این هنر والا به مردم سایر نقاط کشور و حتی خارج از کشور هستیم.
فرماندار ویژه سقز در ارتباط با عدم حضور گروه های خارجی به غیر از عراق در این جشنواره افزود: آمادگی پذیرش گروه های دیگر کشورها همچون ترکیه را داشتیم ولی به دلیل شرایط سیاسی و امنیتی موجود در این کشور امکان حضور گروه های تئاتر آنها در این جشنواره فراهم نشد.
کریمیان ثبت جشنواره تئاتر کُردی سقز در تقویم سالانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را خبر خوشحال کننده ایی دانت و اضافه کرد: امید داریم در آینده دیگر دغدغه تامین اعتبار برای برگزاری این جشنواره را نداشته و بیشتر بر ارتقای کیفیت آن تمرکز کنیم.
پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز عصر چهارشنبه هفتم آذر ماه جاری با اجرای نمایش ملائکه کاری از هنرمندان استان آذربایجان غربی در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز آغاز شد.
در طول چهار روز برگزاری این جشنواره 9 نمایش داخلی، چهار نمایش خارجی و یک نمایش در بخش ویژه اجرای می شود.
این دوره از جشنواره به صورت غیر رقابتی برگزار می شود و در پایان 2 نمایش منتخب برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر انتخاب و معرفی خواهند شد.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.