به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز در این آیین گفت: تئاتر و فستیوال های هنری نمادی از فرهنگ کردستان است.
قطب الدین صادقی با تاکید بر حمایت های مادی و معنوی مسئولان و هنرمندان از این جشنواره افزود: فستیوال های تئاتر با هدف گسترش صلح، آرامش و انسجام اجتماعی برگزار می شود و بر همین اساس این دوره از جشنواره تئاتر کوردی برای تحقق این اهداف، به صورت غیر رقابتی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه این جشنواره دارای ارزش و جایگاه والایی است، اضافه کرد: در این دوره از جشنواره با چشم پوشی از رقابت فردی، در پی اصالت هنر هستیم.
دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز از ثبت جشنواره تئاتر کوردی در تقویم سالیانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و افزود: 52 کارگردان آثار خود شامل 38 نمایش داخلی و 14 نمایش خارجی فیلم آثار نمایشی را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که آثار رسیده توسط داوران بخش بازبین برای مرحله پایانی جشنواره بررسی و انتخاب شدند.
صادقی با بیان اینکه پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز با حضور 9 گروه داخلی و 4 گروه خارجی برگزار می شود، یادآور شد: در پایان نیز دو اثر منتخب برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی می شود.
فرماندار ویژه سقز نیز در این آیین با بیان اینکه جشنواره تئاتر کوردی از برنامه های شاخص فرهنگی و هنری این منطقه است، گفت: با تلاش های مسئولان فرهنگی بویژه دبیر جشنواره، این جشنواره در تقویم سالانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شد.
کامیل کریمیان خواستار تقویت و ارتقای سطح این جشنواره شد و افزود: تعامل و انسجام هنرمندان حوزه تئاتر کوردی در راستای تقویت و توسعه جشنواره در سطوح بالاتر از اهمیت زیادی برخوردار است و موجب می شود برگزاری آن به یک برند تبدیل شود.
وی با اشاره به جنبه غیررقابتی برگزار شدن این دوره از جشنواره تاکید کرد: یکی از جنبه های متمایز این دوره تئاتر کوردی سقز برگزار شدن به صورت غیررقابتی و حضور گروه های بین المللی است که این ویژگی باعث انسجام بیشتر هنرمندان این عرصه و ارتقای سطح جشنواره خواهد شد.
فرماندار سقز تعامل هنرمندان برای برگزاری مناسب این رویداد فرهنگی را ضروری دانست و اظهارداشت: تلاش برای ارتقای سطح تئاتر کُردی وظیفه فرهنگی است.
پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز از 7 تا 11 آذر ماه جاری در شهرستان سقز برگزار می شود.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.