به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین مهرواره هنرهای بومی منطقه 2 کشوری در روزهای هفتم و هشتیم آذر با حضور گروه هایی از کرمانشاه، ایلام، کردستان، لرستان، قم، مرکزی و همدان به میزبانی سنندج در حال برگزاری است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در حاشیه برگزاری این مهرواره اظهار داشت: امروز با اجرای گروه های مختلف دیوان، نمایش و موسیقی از استان های کردستان، ایلام و مرکزی در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کار مهرواره آغاز شده است.
سهیلا شیخی افزود: اجراهای گروه های شرکت کنده در این مهرواره بعد از ظهر چهارشنبه از ساعت 14 تا 17 خواهد بود و کارناوال عروسکی گروه 200 نفری در بلوار شهید چمران سنندج حد فاصل میدان کوهنورد تا میدان امام شافعی را طی می کنند.
وی با بیان اینکه اجراهای شب گروه های شرکت کننده در این مهرواره نیز از ساعت 20 و 30 دقیقه و در سالن نمایش اردوگاه سلیمان خاطر سنندج برگزار می شود، گفت: روز پنجشنبه نیز اجراهای صبح و بعدازظهر در سالن نمایش مجتمع کانون و اجراهای شب در پردیس سینمایی بهمن خواهد بود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان افزود: علاوه بر این اجراها، 2 گروه نمایشی و موسیقی فولکلور روز چهارشنبه در مدرسه ناحیه منفصل شهری نایسر و یک گروه نمایشی در سالن سالمندان سنندج برنامه اجرا می کنند.
وی یکی از برنامه های این مهرواره را رونمایی از طرح عروسک های آیینی اعلام کرد و یادآور شد: 100 عروسک از عروسک های بومی و محلی از مناطق مختلف کشور به دبیرخانه ارسال شده که در طول برگزاری، از تعداد منتخبی رونمایی می شود.
حضور شرکت کنندگان در کارگاه های صنایع دستی، هنرهای بومی و سنتی و بازدید از خانه کُرد به منظور آشنایی با آیین های سنتی کردستان از جمله برنامه های جانبی این مهرواره است.
بیش از 40 هزار کودک و نوجوان در سطح استان کردستان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.