احسان غلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور تنظیم، حفظ آرامش بازار و کمک به خانوارها، برنامه توزیع کالاهای اساسی در دستور کار سازمان تعاون روستایی کشور به عنوان مباشر طرح قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به اختلاف قیمت چشمگیر برخی کالاهای اساسی و کاهش قدرت خرید مردم، تعاون روستایی سروآباد با همکاری و هماهنگی واحد تنظیم بازار جهاد کشاورزی و از طریق اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی اقدام به جذب دو هزار و 700 کیلوگرم گوشت قرمز منجمد وارداتی (برزیلی)، 9 هزار کیلوگرم برنج وارداتی تایلندی و 2 هزار کیلوگرم شکر کرد.
رئیس تعاون روستایی سروآباد اضافه کرد: برنج تایلندی با قیمت مصوب هر کیلوگرم 47 ریال، گوشت قرمز منجمد برزیلی با قیمت هر کیلوگرم 305 هزار ریال و شکر با قیمت هر کیلوگرم 35 هزار ریال از طریق فروشگاه زنجیره ای اترک وابسته به تعاون روستایی شهرستان سروآباد توزیع شد.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه این اقلام اساسی ارزان تر از قیمت بازار توزیع می شوند جهت رعایت برابری و عدالت در بین مردم به هر خانوار فقط یک بسته گوشت قرمز منجمد و 10 کیلوگرم برنج تحویل شده است.
غلامی تاکید کرد: با توجه به استقبال مردم، توزیع اقلام اساسی مورد نیاز چند مرحله در بازار انجام شد که انتظار می رود این طرح تا پایان سال جاری همچنان ادامه داشته باشد.
وی گفت: در هر زمان که سهمیه مربوط به کالاهای اساسی شهرستان از جانب ستاد تنظیم بازار مدیریت جهاد کشاورزی استان کردستان اعلام شود، تعاون روستایی در اسرع وقت نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز و توزیع آن اقدام خواهد کرد.
غلامی افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت سروآباد بر نحوه توزیع اقلام اساسی سبد مصرفی خانوارها نظارت و بازرسی منظم و دوره ای از واحدهای صنفی عرضه کننده داشته است.
به گزارش ایرنا، توزیع اقلام به نرخ دولتی یکی از برنامه های مهم دولت برای کنترل قیمت کالاهای اساسی است که هم اکنون بیش از 25 کالا در کشور شامل این برنامه قرار دارد.
قیمت هر کیلوگرم گوشت گرم گوسفندی از درجه یک تا سه در بازار کردستان بین 500 تا 650 هزار ریال، هر کیلوگرم برنج از 80 تا 90 هزار ریال و هر کیلوگرم شکر از 40 تا 50 هزار ریال عرضه می شود.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 50 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.