«جعفر اصغری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سهمیه برنج وارداتی در 2 نوع تایلندی هومالی و رده ب است که مباشران استان برای دریافت این محموله به شرکت غله و خدمات بازرگانی کشور معرفی شده اند.
وی ادامه داد: برنج های وارداتی پس از انتقال به استان به 16 مرکز خرید بزرگ از قبیل فروشگاه های رفاه ، اتکا و تعاونی های استان ارسال و با قیمت های 52 هزار و 40 هزار ریال بین مصرف کنندگان توزیع می شود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: 200 تن شکر نیز از کارخانه تولید شکر فیروزکوه از سوی این سازمان خریداری شده و اکنون آماده تحویل است که با قیمت 30 هزار ریال بین مصرف کنندگان توزیع می شود.
وی بیان کرد: چهار تن گوشت گوسفندی گرم نیز از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خریداری شده و در حال توزیع به فروشگاه های بزرگ استان است که با قیمت 320 تا 370 هزار ریال بین مصرف کنندگان توزیع می شود.
اصغری توضیح داد: توزیع کالاهای اساسی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت براساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار کالای اساسی کشور در هفتم خرداد ماه امسال است که از صدور این مصوبه تا کنون 211 تن گوشت گوسفندی گرم وارداتی از کشورهای استرالیا و آسیای میانه از طریق چهار مباشر استان جذب و در 16 فروشگاه بزرگ با قیمت مصوب 320 تا 370 هزار ریال توزیع شده است.
وی ادامه داد: 547 تن گوشت قرمز منجمد همچنین از 18 مردادماه امسال تاکنون در استان جذب و با قیمت 290 هزار ریال بین مصرف کنندگان توزیع شده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: 807 تن مرغ منجمد نیز با قیمت مصوب 82 هزار ریال امسال بین مصرف کنندگان توزیع شده و در صورتی که قیمت مرغ گرم از 95 هزار ریال بالاتر رود ظرفیت توزیع دوباره مرغ منجمد با هدف تنظیم بازار این کالا در استان وجود دارد.
وی اظهار داشت: تمامی مراحل خرید، واردات به استان، توزیع بین فروشندگان و مصرف کنندگان با نظارت کامل بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان انجام می شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی افراد و یا دستگاه های توزیع کننده، بازرسان گزارشات مذکور را به دستگاه قضایی گزارش می کنند.
16 فروشگاه بزرگ از قبیل رفاه، اتکا و تعاونی ها برای فروش کالاهای اساسی با نرخ مصوب دولتی در نقاط مختلف استان مرکزی تعیین شده است.
استان مرکزی یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت، 12 شهرستان و 33 شهر دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.