به گزارش روابط عمومی علوم پزشکی کردستان، امیر احمد اخوان روز پنجشنبه در نشست معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه سه آمایشی در سنندج اظهار داشت: دانشگاه نسل سوم با برنامه ریزی های کوتاه مدت و مقطعی ایجاد نمی شود بلکه باید با برنامه ریزی توسعه بلند مدت بتوان به این مهم دست پیدا کرد.
وی با تاکید بر اینکه ماموریت محور بودن دانشگاه ها، امری اساسی است، افزود: ماموریت های دانشگاه های کلان منطقه آمایشی سه شامل توسعه آموزش های مهارتی نظام سلامت، توسعه الگوهای خصوصی سازی در آموزش عالی سلامت و توسعه داروسازی سنتی است.
قائم مقام اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: همچنین توسعه دانش زیست فناوری کاربردی، توسعه دانش مرتبط با آموزش پزشکی با رویکرد پاسخگویی اجتماعی و توسعه همگرایی بین علوم پایه پزشکی از ماموریت های دانشگاه های کلان منطقه آمایشی است.
وی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان استعدادهای خوبی در زمینه توسعه آموزش پزشکی وجود دارد، ابراز امیدواری کرد سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز از این استعدادها استفاده کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این نشست گفت: در دانشگاه علوم پزشکی استان به آموزش به عنوان یک رکن اساسی توجه می شود و طراحی و اجرای برنامه ها به گونه ای است که تمام فعالیت ها از مسیر آموزشی که مبتنی بر پژوهش است، بگذرد.
سیامک واحدی با بیان اینکه توجه به تکنولوژی های جدید و نیز تغییرات و انتقال تکنولوژی در آموزش بسیار مهم است، افزود: در این زمینه علاوه بر بهره گیری از تکنولوژی های نو باید آن را بومی سازی کرد.
وی با بیان اینکه هوش مصنوعی، دانش الکترونیک و مکانیزاسیون از نیازمندیهای اصلی پزشکی مدرن است، اضافه کرد: طراحی سامانه ها، ارزشیابی و اعتبارسنجی، پاسخگو بودن، فضاهای آموزشی وحرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم از مهمترین مباحث جاری در آموزش علوم پزشکی است که باید برای آنها برنامه ریزی و سیاست گذاری شود.
نشست معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه سه آمایشی با حضور قائم مقام اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، رئیس، معاون آموزشی، مدیران، و معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی همدان، کرمانشاه، ایلام و اسدآباد در سالن شهید رستم پور دانشکده پزشکی سنندج برگزار شد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.