به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرستان های کردستان در سنندج با اشاره به اینکه فضا و شرایط امروز اقتصاد کشور ویژه و خاص است، اظهار داشت: در طول چهل سال بعد از پیروزی انقلاب، امسال جزو سخت ترین دوران است.
وی با بیان اینکه شهرهای کردستان دارای ظرفیت هایی است که بسیاری از شهرهای کشور حسرت داشتن آنرا دارند، افزود: میراث طبیعی، فرهنگی و معنوی قوی موجود در این منطقه بستر بسیار خوبی برای تحول آن است.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: جای سوال دارد استانی به این زیبایی و با داشتن ظرفیت و قابلیت های فراوان چرا سرانه درآمدی شهرداری های حدود یک میلیون و 400 هزار است.
جمالی نژاد اظهار داشت: اگر به تمامی شهرداری های استان تجهیزات لازم اعطا و سهم ارزش افزوده هم به طور کامل پرداخت شود، آیا متحول خواهند شد.
وی با بیان اینکه مشکل شهرداری های کشور و به تبع، استان کمبود تجهیزات و امکانات نیست، افزود: شهرداری ها نیاز به نگاه نو، رویکرد، راهبرد جدید و حضور جدی و بدون شعارزدگی دارد.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: شهرداری شهرهایی که هنوز تحول پیدا نکردند باید علت تحول برخی از شهرداری های کشور هم چون اصفهان را مورد بررسی قرار دهند و از آنها الگو بگیرند.
جمالی نژاد تاکید کرد: کردستان با تمام ظرفیت هایی که دارد چشم انداز خوبی برای سرمایه گذاران است فقط باید برای سرمایه گذاران فرش قرمز پخش کرد.
وی اظهار داشت: جذب و حضور سرمایه گذاران و تسهیل و تکریم آنها کلید موفقیت توسعه استان کردستان است.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اضافه کرد: بر اساس ماده 23 جرایم راهنمایی و رانندگی مصوب مجلس شورای اسلامی، 60 درصد از جرایمی که بابت تخلفات رانندگی از مردم دریافت می شود مربوط به ساماندهی امور شهری است.
جمالی نژاد افزود: حدود سه سال است در بسیاری از استان های کشور این سهم شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی پرداخت نشده است.
9936/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.