به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمد سادات عصر دوشنبه در نشست فعالان مهدویت دانشگاه های کردستان با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: دانشگاه ویترین جامعه است و وجود 60 هزار دانشجو در دانشگاه های کردستان ظرفیت ویژه‌ای برای ترویج فرهنگ مهدویت است.
وی تقویت کانون‌های فرهنگی مهدوی در دانشگاه ها را نیازی ضروری دانست و افزود: پایان‌ نامه‌های دانشجویی هم باید جنبه مهدوی پیدا کند تا با استفاده از آن در برابر تبلیغات غرب که در قالب تالیف کتاب و ساخت فیلم‌هایی با موضوع آخرالزمان می خواهند اصل انتظار را بیهوده جلوه دهند، مقابله کنیم.
حجت‌الاسلام سادات با بیان اینکه این نشست برای سومین سال متوالی برگزار می‌شود، تاکید کرد: بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) با برگزاری دوره‌های آموزشی مبانی مهدویت، برپایی اردوهای زیارتی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی در صدد ترویج تفکر فاخر مهدویت در بین جوانان است.
رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود (ع) کردستان با تاکید بر اینکه اعتقاد به ظهور منجی در همه ادیان توحیدی و غیرتوحیدی مشترک است، یادآور شد: این اعتقاد با فطرت و قانون تکامل بشر هماهنگ است.
وی با بیان اینکه همانگونه که زندگی اجتماعی بشر در حال تغییر و تکامل است، گفت: انسان در مراحل اخلاقی به جایی می‌رسد که از وضعیت موجود به ستوه می‌آید و منتظر یک منجی می‌شود.
حجت‌الاسلام سادات اضافه کرد: با وجود تفاوت در شکل انتظار منجی در بین اهل تشیع و تسنن، اما پیروان هر دو مذهب اسلامی به اصل ظهور منجی اعتقاد دارند.
وی بلوغ فکری و رشد عقلانی را عامل تعجیل در ظهور حضرت ولی ‌عصر(عج) اعلام کرد و گفت: انتظار باید آگاهانه باشد و تلقی نادرستی از برکات ظهور برای افراد ایجاد نشود.
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.