به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ حمزه فلاح روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: این گروه ها از سوی جامعه بسیج استان در طول این هفته سازماندهی می شوند.
وی با اشاره به اینکه جامعه بسیج سال گذشته 280 گروه جهادی را تشکیل داد، افزود: ماموریت این گروه ها در محل جغرافیای خود سه تا پنج سال است و سعی می شود با فعالیت های مختلف مشکلات و زیرساخت های مناطق محروم را بر طرف کنند.
سردار فلاح تاکید کرد: پشتیبانی دولت از جمله وزارت کشور از مهمترین محورهای موفقیت این طرح هاست که 50 درصد اعتبارات آن از سوی سپاه پاسداران و 50 درصد نیز به صورت مشارکتی مردم و دولت تامین می شود.

** 2448 برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می شود
جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اینکه هفته بسیج در سال جاری با شعار بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت و وحدت برگزار می شود، یادآور شد: در مجموع 2 هزار و 448 برنامه در 142 عنوان در این استان اجرا می شود.
وی اضافه کرد: 2 هزار و 208 مورد از این برنامه ها توسط نواحی مقاومت سپاه شهرستان ها و 240 برنامه نیز توسط بسیج اقشار استان برگزار خواهد شد.
سردار فلاح اظهار داشت: 64 مورد از این برنامه ها شاخص محور انتخاب شده که از جمله می توان به تشکیل 20 تیم تخصصی جامعه پزشکی و 20 ایستگاه سلامت در مصلاهای نماز جمعه اشاره کرد ضمن اینکه 2 بیمارستان تک تخصصی چشم و قلب نیز در مرکز استان خدمات رسانی می کنند.
وی افزود: آماده سازی 250 واحد خانه مددجویی از یک هزار خانه تعهد سپاه برای بهره برداری و اتمام، بهره برداری از 200 طرح اقتصاد مقاومتی با بیش از 200 فرصت شغلی، بهره برداری از 250 طرح محرومیت زدایی و واگذاری هفت واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از دیگر برنامه های هفته بسیج در کردستان است.
سردار فلاح تاکید کرد: واگذاری 110 سری جهیزیه، همایش 400 بهبود یافته ترک اعتیاد، دیدار با خانواده شهدا و شرکت در مراسم روز بسیج از دیگر برنامه های هفته بسیج در استان کردستان است.
به گزارش ایرنا، بسیج مستضعفین با فرمان امام خمینی (ره) در پنجم آذر 1358 تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی 1359 به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد به همین مناسبت در تقویم ایران اسلامی از 29 آبان تا پنجم آذر هفته بسیج نامگذاری شده است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.