دکتر محمد صادق باغستانی روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه ساله شاهد افزایش مالیات پزشکان درکشور هستیم که با توجه به شرایط کاری ، جسمی و تحصیلی این قشر، اعمال معافیت های مالیاتی پزشکان در مقاطع خاص سنی ضروری است.
عضوهیات مدیره و سردبیر مجله نظام پزشکی کرج گفت: جامعه پزشکی به علت سختی کار در مقطع خاص سنی انرژی و توان کافی راندارند و شاید این موضوع برای برخی پزشکان متناسب با شغل و رشته تحصیلی که دارند کار سخت و زیان آورباشد.
وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که پزشکان سال های طولانی را صرف تحصیل خود کرده و پس از آن نیز روزانه معمولا در2 نوبت کار سخت و طولانی سپری می کنند که پس از 20 سال کار کردن انرژی کافی برای ادامه کار و فعالیت ندارند.
باغستانی گفت: براین اساس پیشنهاد می شود سازمان نظام پزشکی از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیراین موضوع باشد که پس از 20 سال کار، افزایش مالیات برای پزشکان اعمال نشود.
وی بیان داشت:مالیات پزشکان در سال های مختلف متفاوت بوده که عموما پرداخت مالیات برای این قشرسنگین است .
وی افزود: انتظارمی رود پزشکان پس از 20 سال فعالیت میزان مالیات آنان به حداقل برسد یعنی کمتر از 10 درصدآمد این قشرکسر شود.
عضوهیات مدیره و سردبیر مجله نظام پزشکی استان البرز افزود: برخی از بانوان جامعه پزشکی هم به دلیل رسیدگی به خانواده، زایمان و سایر مسائل باید دراولویت معافیت های مالیاتی قرار گیرند.
وی گفت: تعرفه های پزشکی عموما از طرف دولت و شورای عالی بیمه مشخص می شود ،بنابراین باید میزان مالیات با روش مناسبی برای این قشر محاسبه کرد.
7410/ 6155خبرنگار:مژگان السادات سجادی**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.