حسین فیروزی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری راهپیمایی 13 آبان مردم سنندج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 13 آبان نماد استکبار ستیزی و مخالفت همیشگی ملت ایران با نظام سلطه است که در فرهنگ اسلامی نهادینه شده است.
وی با بیان اینکه مردم کردستان همراه با سراسر کشور همواره در برابر جریان استکبار ایستاده اند، افزود: این راهپیمایی گسترده نماد وحدت ملت ایران و بیان کننده آن است که با انسجام و اتحاد می توان مشکلات را از پیش رو برداشت.
فیروزی حضور گسترده مردم در راهپیمایی امروز را در حوزه سیاست خارجی تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: کشورهای غربی و استکبار بدانند ملت ایران در برابر فشارها و تهدیدها تسلیم نخواهند شد.
به گزارش ایرنا، مردم کردستان از زن و مرد و پیر و جوان با حضور باشکوه خود در این راهپیمایی نشان دادند بیش از پیش به آرمان های انقلاب و نظام پایبند بوده و در مقابل فشارها و تهدیدهای استبکار جهانی کوتاه نخواهند آمد.
در 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند. در روز 13 آبان 1357 هم دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند ولی دژخیمان رژیم شاه به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید.
همچنین در 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.