قاسم کاوه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از اقدامات و فعالیت های بسیج جامعه پزشکی راه اندازی بیمارستان های صحرایی و سیار و تک تخصصی در مناطق مختلف استان با تمرکز بر نقاط محروم است.
وی با بیان اینکه از سال 88 تا ابتدای امسال 26 بیمارستان صحرایی و 28 بیمارستان تک تخصصی و ثابت در سطح استان دایر شده است، افزود: در این مدت یک هزار و 600 تیم بهداشتی و درمانی به مردم مناطق محروم خدمات ارائه داده اند.
سرپرست بسیج جامعه پزشکی کردستان تاکید کرد: در نیمه اول امسال دو بیمارستان صحرایی توسط بسیج جامعه پزشکی استان در کامیاران و ایرانشهر سیستان و بلوچستان ایجاد و به مردم آن مناطق به مدت یک هفته خدمات بهداشتی و درمانی رایگان ارائه کرد.
وی با بیان اینکه در نیمه دوم امسال نیز با برنامه ریزی های انجام شده یک بیمارستان تک تخصصی در شهرستان بانه و 2 بیمارستان در سنندج دایر می شود، گفت: یکی از بیمارستان های سنندج چند تخصصی است و ماه جاری برای ارائه خدمت به خروجی های جراحی بیمارستان صحرایی کامیاران برپا خواهد شد.
کاوه یادآور شد: همچنین در نیمه دوم امسال یک بیمارستان صحرایی در سطح استان برای ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی دایر می شود که هم اکنون در مرحله شناسایی منطقه هستیم.
وی با بیان اینکه بطور متوسط در هر بیمارستان صحرایی در هر دوره پنج هزار نفر مراجعه کننده داریم، گفت: در بیمارستان های تخصصی بطور متوسط در هر دوره 500 نفر مراجعه می کنند که از این تعداد حدود 100 نفر عمل جراحی می شوند.
تاریخچه بسیج جامعه پزشکی در کشور به دوران جنگ تحمیلی بر می گردد، در این دوران 80 هزار پزشک و پیراپزشک برای مداوا در جبهه ها حضور داشتند، در سال 1371 با تشکیل بسیج جامعه پزشکی و اجرای طرح ریشه کنی فلج اطفال، در کردستان نیز این جامعه تشکیل شد و تاکنون یک هزار و 600 تیم پزشکی به مناطق محروم استان اعزام کرده است.
استان کردستان یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد، بر اساس آخرین تقسیمات کشوری این استان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.