رستم بادپر روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک سالروز تشکیل بیمه سلامت افزود: پوشش بیمه درمان آحاد افراد جامعه برای دست یابی به خدمات عادلانه سلامت، سلامت محوری و حفاظت مالی از بیمه شدگان سازمان از اهداف اصلی بیمه سلامت است.
بادپر گفت: در راستای حمایت از روستائیان، 39 هزار و 659 نفر بیمه شدگان روستایی و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت بدون پرداخت حتی یک ریال تحت پوشش بیمه قرار دارند و طبق قانون برنامه پنجم توسعه، حق بیمه آنان را دولت پرداخت می کند.
رئیس بیمه سلامت رضوانشهر بیان داشت: تعداد 62 بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت در شهرستان داریم که شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، ام اس و پیوند کلیه است و به طور میانگین ماهانه یک میلیون و 200 هزار تومان هزینه درمان برای هر بیمار خاص پرداخت می شود که حدود 75 میلیون تومان در ماه و 900 میلیون تومان در سال هزینه درمان این بیماران خاص است و صدرصد آن توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.
وی با اشاره به همکاری همه جانبه با مراکز بهداشت این شهرستان گفت: با مراکز بهداشت رضوانشهر، قرارداد همکاری در قالب برنامه پزشک خانواده داریم و در هفت مرکز بهداشتی و درمانی شهرستان 15 پزشک خانواده و 13 ماما در حال ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت می باشند.
رئیس بیمه سلامت رضوانشهر افزود: هزینه ویزیت پزشک عمومی با دفترچه در این مراکز 550 تومان بوده که باعث کاهش پرداختی از جیب مردم شده و هزینه فرانشیز در بیمارستان های دولتی از 25 درصد به کمتر از 10 درصد رسیده است.
وی در پایان از تدبیر و حمایت های فرماندار رضوانشهر در پیشبرد اهداف و برنامه های بیمه سلامت و رهنمودهای امام جمعه شهرستان و حمایت نماینده حوزه انتخابیه قدردانی کرد.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت و 120 روستا در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
از 27 مهر لغایت سوم آبان ماه هرسال، هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.
7293/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.