مصطفی فرامرزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پنج دستگاه آمبولانس پیشرفته با 10 نفر نیروی مجرب مرکز فوریت ها در قالب این تیم ها برای خدمات رسانی به زائرین اربعین در مسیرهای مشخص شده استان های کرمانشاه و ایلام مستقر می شوند.
وی افزود: واحدهای اعزامی به این استان ها به دارو و تجهیزات پزشکی به میزان لازم مجهز هستند و تا 11 آبان به صورت شبانه روزی در مسیرهای مشخص شده به زائران اربعین خدمات ارائه می دهند.
مدیر فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: تیم های فوریت های پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برای ارائه خدمات به زائران اربعین در مرزهای خروجی به سمت عراق مستقر و تا چند روز پس از مراسم در مکان های مشخص به صورت آماده باش کامل هستند.
به گزارش ایرنا، براساس آخرین آمار تاکنون حدود سه هزار نفر از مردم استان کردستان برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کرده و اعزام شده اند.
راهپیمایی اربعین، پیاده روی مسلمانان و آزادیخواهان کشورهای مختلف از نجف تا کربلا در کشور عراق است.
جمعیت حاضر در این راهپیمایی همه ساله میلیون‌ها نفر تخمین زده می‌شود بطوریکه تعداد زائران در سال 1394 حدود 15 میلیون، سال 1395 حدود 20 میلیون نفر و در سال 1396 نیز حدود 27 میلیون نفر گزارش شده است.
زائران مسیر 80 کیلومتری نجف اشرف تا کربلای معلا را برای پیاده‌روی انتخاب می‌کنند که این مسیر شامل یک هزار و 452 ستون (عمود) است که برای راهپیمایی پیش بینی شده و فاصله بین هر ستون با دیگری 50 متر است.
با متوسط پیاده روی هفت تا هشت ساعت در هر روز، مسیر نجف تا کربلا سه تا چهار روز طول می‌کشد.
کردستان با وسعتی معادل 28 هزار و 817 کیلومتر مربع در غرب ایران واقع شده و 227کیلومتر با کشور عراق مرز دارد؛ این استان در مجموع یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و هزار و 703 روستا ساکن هستند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.