نشمیل احمدیانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سامانه بارشی از روز گذشته فعالیت خود را در آسمان کردستان آغاز کرده است، افزود: در 24 ساعت گذسته در ایستگاه های دیواندره و هزارکانیان 10 میلی متر، آویهنگ و بانه 6 میلی متر و در سنندج نیز چهار میلی متر بارندگی به ثبت رسیده است.
وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه تا روز دوشنبه در آسمان این استان ادامه دارد و علاوه بر آن از ظهر یکشنبه با ورود سامانه بارشی دیگری تا دوشنبه شاهد بارندگی های بیشتری در استان به ویژه جنوب غربی خواهیم بود.
بیش بین مسئول اداره کل هواشناسی کردستان اظهار داشت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و مدل های پیش یابی هواشناسی طی امروز همچنان شاهد ناپایداری های جوی به شکل ابر، وزش باد گاها شدید و رگبار و رعد و برق باران (با احتمال بارش تگرگ) در بعضی از نقاط استان هستیم.
وی تاکید کرد: میزان بارش ها برای نیمه غربی استان از جمله بانه، مریوان و منطقه اورامان در سروآباد و تا حدودی جنوبی استان بیشتر از سایر نقاط پیش بینی می شود و وزش باد نسبتا شدید در نواحی شمالی نیز پدیده غالب در 24 ساعت آینده است.
احمدیانی افت دمای استان را از دیگر پدیده های غالب در 24 ساعت آینده اعلام کرد و گفت: احتمال می رود از امروز تا روز دوشنبه حدود دو تا سه درجه دما کاهش یابد به صورتی که امکان یخبندان صبحگاهی برای مناطق سردسیر و کوهستانی وجود دارد.
وی افزود: در 24 ساعت گذشته سلین اورمان با 28 درجه سانتیگراد، سروآباد با 27 درجه سانتیگراد و مریوان با 25 درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان بودند و سراب شهرک دهگلان نیز با پنج درجه سردترین نقطه استان بوده است.
به گزارش ایرنا، استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
میانگین سالانه بارندگی در استان کردستان بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.