محمد زورآوند روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهارداشت: همچنین به نظر می رسد که روند بارش ها در فصل زمستان کماکان ادامه داشته باشد.
وی در رابطه با پیش بینی وضعیت هوای استان در هفته جاری عنوان کرد: بارش باران در سطح استان تا پایان هفته ادامه دارد.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت: با توجه به فعالیت سامانه ای ناپایدار در سطح منطقه تا پایان هفته علاوه بر بارش باران شاهد رگبار، رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید خواهیم بود.
زورآوند با بیان اینکه شدت بارش ها در روزهای دوشنبه و پنجشنبه نمود بیشتری خواهد داشت، گفت: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها وجود دارد.
وی افزود: در 24 ساعت گذشته دمای شهر کرمانشاه بین 15 و 31 درجه سانتیگراد در نوسان بوده و طی 24 ساعت گذشته سومار با 38 و کنگاور با 9 درجه سانتیگراد گرمترین و خنک ترین نقاط استان بودند.
زوراوند همچنین میانگین بارش های سال زراعی گذشته شهر کرمانشاه را 434 میلیمتر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با سال قبل از آن که 395 میلی متر بوده 10 درصد رشد داشته و با میانگین بارش های بلندمدت برابری می کند.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه خاطرنشان ساخت: در بین 21 ایستگاه هواشناسی استان تنها کنگاور در سال زارعی گذشته با پنج درصد نسبت به سال قبل از آن و قصرشیرین با سه درصد نسبت به دوره بلندمدت کاهش بارندگی داشته اند.
وی همچنین بیشترین میزان رشد بارش ها در سال زراعی گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن را متعلق به قصرشیرین با 91 درصد، سرپل ذهاب 52 درصد و سومار 47 درصد عنوان کرد.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه ، با بیان اینکه میانگین بارش های استان در سال زراعی گذشته به 533 میلی متر رسیده است، اظهار داشت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل از آن که 441 میلی متر بود، 21 درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز 16 درصد رشد نشان می دهد.
زورآوند گفت: بیشترین بارش سال زراعی گذشته در پاوه با 910 میلی متر اتفاق افتاد که نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل از آن و بلندمدت به ترتیب 27 و 23 درصد رشد داشته است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.