معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: امنیت یکی از مباحث مهم و بسیار پیچیده در جامعه است و بدون آن هیچ یک از تعاملات اجتماعی ثبات نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا، محمد بختیار خلیقی در نشست پلیس، امنیت و اصناف، اظهار داشت: امروز باعنوان روز پلیس، امنیت و اصناف نام‌گذاری شده و قطعا همکاری اصناف با مدیریت نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی با توجه به ارتباط کاری که با هم دارند ضامن موفقیت و پیشرفت و اصلاح جامعه خواهد بود.

وی ادامه داد: بدون تعامل و همکاری این دو نهاد باهم، به طور کامل امنیت در سطح جامعه برقرار نمی‌شود.

خلیقی بیان داشت: برای مقابله با تهدیدها و تهاجمات گسترده دشمن علیه کشور، به توان و همت تمام مردم نیاز است که اصناف باید به دلیل تاثیرگذاری از اقشار پای کار باشند.

وی همچنین افزود: اصناف از بدو انقلاب اسلامی در دفاع از کشور حضوری پررنگ داشته و یکی از وظایف مهم خود را همکاری و تعامل با نیروی انتظامی در از بین بردن ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی پیش از نفوذ به جامعه می دانند.

خلیقی اذعان داشت: برگزاری همایش پلیس، امنیت و اصناف فرصت مغتنمی است تا اصناف و نیروی انتظامی شناخت بیشتری از مسئولیت‌های همدیگر پیدا کرده و راهکارهای همکاری دو جانبه را برای برون رفت از مشکلات اتخاذ کنند.

وی تصریح کرد: امنیت یکی از مباحث مهم و بسیار پیچیده در جامعه است و بدون آن هیچ یک از تعاملات اجتماعی ثبات نخواهد داشت.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: اصناف با توجه به گستردگی و وسعت خدمات خود می­توانند، دست شبکه‌های زیرزمینی قاچاق کالاها و اقدام ضد فرهنگی را در رسیدن به مقاصدشان کوتاه کنند.

خلیقی در ادامه سخنان خود­ با اشاره به فعالیت 8 هزار اتحادیه صنفی و ۴۰۰ اتاق اصناف در سطح کشور بیان داشت: ۶۷ هزار واحد صنفی در قالب ۱۳۵ اتحادیه و ۱۰ اتاق اصناف در استان کردستان فعالیت می‌کند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: این مجموعه با ظرفیت عظیمی که دارد یکی از بزرگترین تشکل‌های غیر دولتی در ایران جامعه اصناف است که در کشور جمعیتی بالغ بر ۲۴ میلیون نفر و در استان کردستان 6/1 درصد از کل جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

خلیقی در پایان خاطر نشان کرد: اصناف هم مشکلات زیادی دارند که باید به این مشکلات بصورت ویژه از طریق تعامل با مسئولان مربوطه رسیدگی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.