به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر ورمقانی روز شنبه در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز کتاب در جامعه مظلوم است و سرانه مطالعه بشدت کاهش پیدا کرده لذا برپایی چنین نمایشگاه هایی حرکتی مثبت برای افزایش سرانه مطالعه است.
وی افزود: به توجه به ظرفیت بسیار بالای فرهنگ و هنر کردستان، از این حوزه می توان به عنوان یکی از بخش های مهم برای توسعه و پیشرفت استان در زمینه های مختلف بهره برد.
فرماندار بیجار با تاکید بر تلاش برای تداوم برپایی نمایشگاه های بین المللی در کردستان تاکید کرد: با توجه به ارزشی که بحث کتاب و کتابخوانی در جامعه دارد لازم است، زمینه و بستر لازم برای دسترسی افراد جامعه بخصوص جوانان به کتاب فراهم شود.
وی همچنین بر اطلاع رسانی دقیق و مطلوب چنین برنامه هایی تاکید کرد و یادآور شد: در شهرستان بیجار هم جایگاه کتاب و کتابخوانی و مطالعه رفیع است و تلاش می شود این حوزه رونق بیشتری بگیرد.
هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب از ١٨ تا ٢٣ مهر ٩٧ در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی شهر سنندج دایر است.
٦٣٦ ناشر برای شرکت در این دوره از نمایشگاه کتاب در کردستان ثبت نام کردند و کتاب های خود را در ٢٣٠ غرفه به نمایش گذاشته اند، غرفه ها شامل ٢٠٥ مورد ویژه ناشران خارج از استان و ٢٥ غرفه برای ناشران استانی است.
٤١٢ ناشر داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند، این دوره از نمایشگاه کتاب با شرکت ٣٦٢ ناشر و نمایندگی داخلی شامل ١٩٥ ناشر مستقل، ١٥٧ ناشر نمایندگی، ١٠ ناشر استانی و ٥٢ ناشر لاتین بر پا شده است.
کتاب های این نمایشگاه با حداقل ٣٠ درصد تخفیف شامل ٢٠ درصد از طریق بن های خرید کتاب و تخفیف ١٠ درصدی ناشران به علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی عرضه می شود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.