عادله کشمیری شامگاه جمعه در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه کتاب گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت سه روز از زمان برگزاری نمایشگاه در مجموع مبلغ پنج میلیارد و 800 میلیون ریال بن از طریق فروش اینترنتی و باجه فروش در محل برگزاری نمایشگاه از سوی بانک عامل فروخته شد.
وی ادامه داد: برای نمایشگاه امسال مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون ریال بن در نظر گرفته شده بود که با استقبال بسیار خوب مردم در روز چهارم با کمبود بن تخفیف مواجه می شدیم و روزهای پنجم و ششم، هیچ بنی برای عرضه وجود نمی داشت ولی با رایزنی های انجام گرفته، جمعه شب موافقت اولیه وزارت و معاونت مربوطه برای تخصیص پنج میلیارد ریال بن دیگر اخذ و روز شنبه نیز نامه نگاری های لازم انجام می شود.
به گفته وی از دقایق اولیه بازگشایی روزانه نمایشگاه با وجود هفت باجه فروش بن تخفیف خرید کتاب از سوی بانک عامل، شاهد صف های طولانی و معطلی بیش از یک ساعت مردم هستیم.
وی بیان داشت: با وجود ایجاد موج منفی در فضای مجازی برای برگزاری این نمایشگاه و انتقادات بدون پیشنهاد، مردم و علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی، استقبال بی نظیری نسبت به سال های گذشته از نمایشگاه داشته اند.
کشمیری گفت: کمتر کسی فکر می کرد که شاهد این استقبال و خرید باشیم، بطوری که جدا از غرفه ها و ناشران، در بخش های جنبی بخصوص رونمایی از آثار نویسندگان گلستانی و حضور نویسندگان مطرح کشور همجون 'هوشنگ مرادی کرمانی' استقبال خوبی از سوی مردم به عمل آمد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی مردم و جامعه، کتاب به عنوان یک سبد فرهنگی مورد نیاز، جای خود را به خوبی در بین خانواده ها باز کرده است و کمتر کسی از این نمایشگاه دست خالی خارج می شود.
وی خطاب به کسانی که در فضای مجازی مطالبی را مطرح و برنامه دلسردی مردم را در نظر دارند و یا اهداف دیگری را دنبال می کنند، یادآور شد: بهتر است با چشم باز و از نزدیک شاهد حضور این حجم جمعیت باشند و قبل از بیان مطلبی، انصاف، وجدان و خدا را در نظر بگیرند.
کشمیری اضافه کرد: کسانی که در حال انجام این کارها هستند، کاملا شناخته شده هستند و معتقدیم مشکلات و مباحث آنان خارج از بحث کتاب است، اما می خواهند با وارونه جلوه دادن واقعیت، به نوعی تسویه حساب شخصی کنند، اما مردم به بلوغ و آگاهی کامل رسیده اند و همه مسائل را خود رصد و پیگیری می کنند.
دوازدهمین نمایشگاه کتاب گلستان با حضور بیش از 400 ناشر در قالب بیش از 200 غرفه از روز چهارشنبه 18 مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان آغاز بکار کرده و تا روز دوشنبه 23 مهر ماه برای بازدید و حضور علاقمندان دایر خواهد بود.
3014/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.