افشین خوشگوار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری تعداد 150 مدرسه مقطع متوسطه اول در استان به عنوان مجری طرح کانون های دانش آموزی هلال احمر انتخاب شده اند.
وی با بیان اینکه این طرح 6 هزار دانش آموز را زیر پوشش قرار می دهد، افزود: تعداد کانون های دانش آموزی ایجاد شده در مدارس هر شهرستان به نسبت جمعیت دانش آموزی آن تعیین شده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: در این طرح دانش آموزان آموزش های مختلف را در زمینه امداد رسانی و کمک های اولیه فرا گرفته و برای مواجه شدن با شرایط بحرانی و حوادث غیرمترقبه آماده می شوند.
وی به نحوه عضویت دانش آموزان در کانون های هلال احمر اشاره کرد و یادآور شد: با اعلام فراخوانی در مدارس، دانش آموزان علاقمند به عضویت این کانون ها در می آیند و بطور میانگین در هر مدرسه 25 نفر عضو می شوند.
خوشگوار همچنین از طرح دادرس به عنوان یکی دیگر از طرح های مشترک آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر نام برد و گفت: در این طرح نیز آموزش های لازم در بخش کمک های اولیه، اسکان اضطراری، پناه گیری، اطفای حریق و حمل مصدوم به دانش آموزان ارائه می شود.
290 هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی (ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم) در سال تحصیلی جاری در سه هزار و 800 مدرسه با 15 هزار کلاس درس مشغول تحصیل هستند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.