عباس مصری سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقه با همکاری جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش در 2 بخش دختران و پسران در رشته های اسکان اضطراری، حمل مصدوم، اطفای حریق، امداد و کمک های اولیه از جمله پانسمان و بانداژ، احیای قلبی ریوی، آتل بندی برگزار شد.
وی گفت: المپیاد دادرس یکی از برنامه های تعریف شده آموزشی و تربیتی است که به منظور رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه کارجمعی و همچنین افزایش سطح آگاهی دانش آموزان عضو سازمان جوانان هلال احمر طرح ریزی و اجرا می شود.
وی هدف از این طرح را فراگیری اصول کمک‌های اولیه و آموزش‌های امدادی و بهره‌مندی از ظرفیت دانش آموزان و معلمان با هدف افزایش انسان‌دوستی و کرامت انسانی و گسترش فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه عنوان کرد.
مصری گفت: از نتایج بسیار مؤثر طرح دادرس، شناسایی دانش آموزان علاقه مند و مستعد است که می تواند زمینه را برای ورود این دانش آموزان در سال های آینده به عرصه امدادگری نیز فراهم کند.
به گزارش ایرنا، در این مسابقات 347 نفر شرکت کننده اعم از دانش آموزان و داوران از 17 شهرستان آذربایجان غربی شرکت کرده و در پایان این مسابقات تیم برتر انتخاب و به مسابقات دادرس مرحله کشوری راه یافت.
آذربایجان غربی دارای 570 هزار نفر دانش آموز دختر و پسر است.
7125/3072 ** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.