به گزارش خبرنگار ایرنا، کارگروه تنظیم بازار استان کردستان شامگاه دوشنبه به ریاست استاندار کردستان و با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی، قضایی و انتظامی استان در سنندج تشکیل شد.
در این جلسه بار دیگر مسئولان ارشد استان به مردم اطمینان دادند هیچ نگرانی بابت تامین کالاهای اساسی خود نداشته باشند و به اندازه کافی کالاهای مورد نیاز مردم تامین شده است.
از دیگر مطالبی که در این کارگروه بر آن تاکید شد این بود که برخی مطالب کذب منتشر شده در فضای مجازی منجر به افزایش تقاضای کالا و خرید بیش از نیاز مردم و افزایش فشار روانی در جامعه شده است.
مسئولان این کارگروه از اهالی رسانه استان خواستند به ایجاد آرامش بیشتر در جامعه کمک کرده و هیچگاه موضوعات مختلف به ویژه در خصوص کالاهای اساسی را یک طرفه قضاوت و منتشر نکنند و حتما از مدیران متولی مباحث را جویا شوند.
مسئولان حاضر در این کارگروه اعلام کردند که گاهی اوقات با افرادی به دلیل توزیع کالاهای تاریخ گذشته برخوردهایی در راستای حفظ سلامتی مردم انجام می شود که آنها در مقابل رسانه مظلوم نمایی کرده و موضوع را به گونه دیگری مطرح می کنند؛ بنابراین می طلبد رسانه ها در این ایام بیشتر هوشیار باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در این جلسه با اشاره به اینکه وضعیت کالا در استان مطلوب است، گفت: نوساناتی که در نتیجه تغییر نرخ ارز در کشورمان ایجاد شد بر تمامی بخش های بازار تاثیر گذاشت.
حسین فیروزی افزود: اثر روانی که مسئله مذکور ایجاد کرده بسیار بیشتر از پیامدها و آثار اقتصادی آن است و این موجب نگرانی همه ما شده است.
وی یادآور شد: با توجه به اطلاعات دقیقی که از میزان کالاهای اساسی ذخیره سازی شده در استان وجود دارد، جای هیچ نگرانی در تامین این کالاها در استان نیست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اظهار داشت: اطلاع رسانی اعضای کارگروه تنظیم بازار در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و باید از طریق رسانه ها مطالب و موضوعات مربوطه را به اطلاع مردم برسانند.
فیروزی با اشاره به اینکه نظارت مستمر بر بازار در تمامی شهرستان های استان انجام شده است، اضافه کرد: هدف نهایی این کارگروه تعادل بخشی در بازار است و در این راستا باید تامین و توزیع کالاها به ویژه کالاهای اساسی به موقع انجام شود.

*توزیع 2419 حلقه لاستیک خودروهای سنگین و نیمه سنگین در کردستان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز اظهار داشت: تامین لاستیک خودروهای سنگین و نیمه سنگین از دیگر مسائل مطرح شده در استان است که متناسب با میزان درخواست و اعلام نیاز اداره کل پایانه و حمل ونقل استان اقدام به تامین آن شده است.
محمد دره وزمی اضافه کرد: از اواسط تیرماه امسال تاکنون 2 هزار و 419 حلقه لاستیک خودروهای سنگین و نیمه سنگین در استان توزیع شده است.
وی نیاز سالانه استان را 41 هزار حلقه لاستیک برای خودروهای سنگین و نیمه سنگین اعلام کرد و یادآور شد: از امروز هم توزیع 200 حلقه لاستیک دیگر در بین کامیون داران استان آغاز شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: با توجه به سیاست های اخیر وزارت صمت و کاهش تعرفه واردات لاستیک به زودی مشکل تامین لاستیک در کشور حل خواهد شد.
دره وزمی با اشاره به مشکل پیش آمده در خصوص کمبود روغن در استان تاکید کرد: شرکت نازگل تامین روغن استان های کردستان و کرمانشاه را پذیرفته است و بدون محدودیت روغن مورد نیاز در اختیار مردم قرار می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه دغدغه ای در تامین کالاهای اساسی در استان نخواهیم داشت، افزود: یکی از شرکت های توزیع مواد غذایی در استان هم 15 میلیارد ریال روغن از شرکت لادن خریداری کرده است و با این اقدامات مشکل تامین روغن هم برطرف خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: یک هزار و 50 تُن برنج در انبارهای غله و علاوه بر این هم شکر، گندم، مرغ و تخم مرغ و مرغ منجمد به اندازه کافی در انبارهای سازمان جهاد کشاورزی موجود است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز گفت: طی 6 ماهه گذشته 900 تن برنج، 50 تن شکر، 981 تن گوشت مرغ منجمد، 106 تن گوشت قرمز منجمد، 9 هزار تن ذرت و یک هزار و 500 تن کنجاله سویا در استان توزیع شد.
خالد جعفری با اشاره به اینکه در این مدت 27 هزار تن کود شیمیایی در استان توزیع شده است، افزود: به دلیل مشکلات مربوط به حمل و نقل، کود مورد نیاز برخی از شهرستان های استان هنوز تامین نشده است.
وی اظهار داشت: در سایر استان های کشور از طریق حمل و نقل ریلی کالاهای مورد نیاز را توزیع کردند ولی در استان ما به دلیل نبود این نوع از حمل و نقل با مشکلاتی مواجه شدیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تاکید کرد: از آنجا که موقع کشت پاییزه فرا رسیده است از تمامی ارگان ها و نهادهای استان درخواست داریم تجهیزات خودرویی خود را در راستای حمل نهاده های کشاورزی در اختیار ما قرار دهند.
جعفری یادآور شد: اختلاف قیمت گوشت قرمز در داخل و خارج از کشور موجب افزایش قاچاق دام زنده اعم از سبک و سنگین در استان شده است.
وی اضافه کرد: نگرانی هایی بابت خروج سرمایه دامی استان ایجاد شده که می طلبد به طور جدی از این اقدام جلوگیری شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان هم با اشاره به اینکه در 2 شهر سنندج و بیجار پایانه بار وجود دارد، گفت: در دیگر شهرهای استان رانندگان کامیون ها مستقیما با شرکت های حمل و نقل در ارتباط هستند و اعلام بار و محموله می کنند.
سیدالبرز حسینی با اشاره به اینکه روزانه یک هزار و 400 برگ بارنامه در استان صادر می شود، افزود: در تاریخ یک مهر ماه امسال برخلاف آنچه در فضای مجازی از اعتصاب کامیون داران مطرح شده یک هزار و 231 برگ بارنامه در استان صادر شد؛ همچنانکه دوم و سوم مهر ماه نیز به ترتیب 19 هزار و 13 هزار برگ بارنامه در استان صادر شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان هم دلیل حضور مسئولان اجرایی، قضایی و انتظامی در این جلسه را افزایش همگرایی و همفکری عنوان کرد.
اکبر جوهری اظهار داشت: مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد صرفا مختص به کردستان نیست بلکه تمام کشور امروز با آن مواجه است.
وی تاکید کرد: در شرایط کنونی رسانه ها باید به مدیریت عالی استان در راستای ایجاد آرامش مردم کمک کنند نه اینکه فقط دنبال بیان مشکلات و نقاط ضعف باشند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان افزود: ما اکنون در جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم و همه موظف اند برای خدمت به مردم وارد عرصه شوند.
جوهری یادآور شد: از طرفی گوشت قرمز وارد کشور می شود و از طرف دیگر احشام ما به خارج از کشور قاچاق می شود؛ بنابراین نیاز است از ادامه چنین روندی جلوگیری به عمل آید.
وی تاکید کرد: تمامی دستگاه های نظارتی، اطلاعات، بازرسی، اجرایی و قضایی باید فکری برای ممانعت از قاچاق در استان کنند.
استان کردستان دارای 270 کیلومتر مرز با کشور عراق است و سالیانه صدها تُن کالا به صورت رسمی و غیررسمی از این استان خارج و به اقلیم کردستان عراق صادر می شود.
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.