به گزارش خبرنگار ایرنا، استاد عزت الله سلیمانی نیا از سال 1355 تاکنون به صورت تجربی به فعالیت در شته نقاشی پرداخته و بیشترین آثاری که در تمام این سال ها تولید کرده از آیات قرآنی، احادیث و اشعار بزرگان الهام گرفته است.
این هنرمند کردستانی در این نمایشگاه 35 اثر از آخرین آثار خود را در ابعاد مختلف با الهام از اشعار شاعر بزرگ ایران زمین حضرت مولانا در قالب طبیعت بی جان، رئال و تابلوهای مفهومی به تصویر در آورده و به معرض نمایش گذاشته است.
وی در رابطه با پیامی که در قالب آثارش به مخاطبان عرضه می کند، می گوید: عشق، محبت، صلح و دوستی پیامی است که تلاش می کنم در قالب آثارم به مخاطبان و علاقمندان به هنر نقاشی عرضه کنم.
عزت اله سلیمانی ابراز امیدواری کرد با درک درست آیات قرآن و سخن بزرگان دینی و اسلامی بتوانیم راه درست زندگی و انسانیت را بیاموزیم و با عرضه آن در قالب های مختلف این درک را به دیگران نیز انتقال دهیم.
عزت الله سلیمانی نیا در سال 1332 در شهرستان قروه دیده به جهان گشود و بعد از اتمام دوران تحصیل به عنوان دبیر ادبیات به استخدام آموزش و پرورش این شهرستان در آمد و تا پایان بازنشستگی در این شهر به تدریس ادبیات فارسی پرداخت.
وی از سال 1355 به صورت خود آموز و با توجه به استعداد و علاقه وافری که به نقاشی داشت به این هنر گرایش پیدا کرد و از همان ابتدا آثار خود را با الهام از آیات قرآن، احادیث و کلام شاعران بزرگ ایران زمین بخصوص حضرت مولانا به تصویر در آورد.
سلیمانی نیا در زمان تدریس با توجه به تسلطی که به هنر نقاشی داشت در کنار درس ادبیات، هنر را نیز در سطح مدارس راهنمایی تدریس می کرد و هنرجویان زیادی را در این رشته آموزش داده است.
نمایشگاه نقاشی عزت الله سلیمانی نیا از امروز تا 13 مهر در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر است و علاقه مندان می توانند هر روز در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر برای بازدید این آثار مراجعه کنند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.