رحیم صدیقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی 97 - 96، تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و در این سال به صورت میانگین 555 میلی متر بارندگی ثبت شد.
وی اظهار داشت: این میزان علاوه بر اینکه به نسبت سال گذشته (سال زراعی 96 – 95) از رشد 25 درصدی برخوردار است در مقایسه با میانگین بلند مدت 25 ساله استان نیز این میزان بارندگی رشد 11 درصدی را نشان می دهد.
مدیرکل هواشناسی کردستان اضافه کرد: همه ایستگاه های استان به نسبت میانگین بلند مدت دارای تراز رشد مثبت بودند بطوریکه در مقایسه مدت مشابه سال قبل آن قروه با 375 میلی متر و 39 درصد افزایش بیشترین رشد را به خود اختصاص داده است.
صدیقی یادآور شد: در این مدت سنندج با 415 میلی متر بارندگی با 34 درصد رشد و سروآباد با 833 میلی متر بارش با 29 درصد رشد در رتبه دوم و سوم قرار دارند.
وی تاکید کرد: در مقایسه میانگین بلند مدت 25 سال نیز کامیاران با 612 میلی متر بارش با 22 درصد در صدر این میانگین رشد قرار دارد و پس از آن سروآباد با 833 میلی متر بارش و سقز با 519 میلی متر بارندگی هر کدام با 19 درصد رشد در رتبه های دوم سوم هستند.
صدیقی با بیان اینکه شهرستان مریوان در سال زراعی گذشته با 900 میلی متر بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داد، گفت: بارندگی در این شهرستان با 10 درصد رشد در مقایسه سال گذشته و یک درصد رشد در مقایسه میانگین 25 ساله کمترین میزان رشد در استان را داشته است.
به گزارش ایرنا، کردستان از جمله استان های سردسیر کشور است که دمای هوا در گرمترین روزهای تابستان به بیش از 40 درجه سانتیگراد می رسد و هر سال در اوایل شهریور ماه روند کاهشی دمای هوا در این استان آغاز می شود.
میانگین سالانه بارندگی در استان کردستان بیش از 540 میلی متر معادل 2 برابر میانگین کشوری است. هواشناسی کردستان دارای 79 ایستگاه باران سنجی، 14 ایستگاه اقلیم شناسی و 9 ایستگاه اصلی است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.