انور اسماعیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال 92 کل اعتبارات هزینه شده در سطح های یک، 2 و سه حدود یک هزار و 40 میلیارد ریال بود که در سال مالی 96 این میزان با افزایش چهار برابری روبرو و به چهار هزار میلیارد ریال رسید.
وی با بیان اینکه یکی از دلایل بالا رفتن هزینه ها افزایش تعداد افراد زیر پوشش است، افزود: به تبع افزایش جمعیت بیمه ای استان، خدمات ما نیز زیاد شد البته سعی کردیم در این مدت فرانشیز را کاهش دهیم.
مدیرکل بیمه سلامت کردستان در خصوص پرداخت مطالبات تاکید کرد: در زمینه پرداخت مطالبات تقریبا به روز هستیم و هیچگونه بدهی به بخش خصوصی و داروخانه ها نداریم.
وی یادآور شد: در بخش دولتی دانشگاهی نیز سال گذشته هشت ماه به دانشگاه علوم پزشکی بدهکار بودیم که چهار ماه آن را پرداخت کرده و مابقی را نیز تلاش می شود با رایزنی های نمایندگان مجلس از محل بودجه سال 97 و اوراق قرضه پرداخت کنیم.
اسماعیلی با بیان اینکه در سال جاری تقریبا تمام مطالبات در موعد مقرر پرداخت شده است، گفت: اعتبارات ما در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نکرده لذا باید هزینه ها را مدیریت کرده و تلاش کنیم با کمترین هزینه بیشترین خدمات را به مردم ارائه دهیم.
در استان کردستان بیش از یک میلیون و 150 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد شامل بیش از 600 هزار نفر ساکنان مناطق روستایی و روستاییان هستند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.