به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان زنجان افزود: افرادی که به سرنوشت استان حساس هستند باید برای استقبال از سرمایه گذاران دست به کار شوند.
وی یادآورشد: میزان درآمد مالیاتی این استان از محل سرمایه گذاری خارجی 100 برابر رقمی است که از اصناف دریافت می شود.
درویش امیری اظهار داشت: سال گذشته زنجان به لحاظ استقبال از سرمایه گذاران در ردیف پنج استان کشور قرار گرفت.
استاندار زنجان گفت: رتبه این استان از نظر حجم سرمایه گذاری خارجی طی سال 96، از 18 به 14 ارتقا پیدا کرد.
وی خاطرنشان کرد: برخی به علت اغراض شخصی و عده ای هم به سبب تنگ نظری خواهان توسعه استان زنجان نیستند و از همین رو برای حضور سرمایه گذاران مانع تراشی می کنند.
درویش امیری تاکید کرد: اجازه ندهیم که فضای ایجاد شده در استان برای جذب سرمایه گذاران لطمه بخورد، ضمن آنکه همه باید بدانند در صورتی که سرمایه گذاری تخلفی انجام دهد به سرعت دستگاه های امنیتی وارد عمل می شوند.
استاندار زنجان گفت: زنجان یکی از پنج استان دارای مازاد درآمد مصوب در سال 96 بود و با روند کنونی پیش بینی می شود امسال هم درآمدی بیش از رقم پیش بینی شده برای استان محقق شود.
وی ادامه داد: اجازه بدهیم و تلاش کنیم که جذب سرمایه گذار برای این استان با همین شتاب جلو برود و با هرکسی که قصد مانع تراشی داشت، برخورد کنیم.
درویش امیری به ظرفیت ایجاد شده در دولت برای تهاتر بدهی و مطالبات با پیمانکاران و شرکت های بخش خصوصی اشاره کرد و آن را بهترین فرصت برای کاهش بدهی دستگاه های دولتی خواند.
استاندار زنجان با بیان اینکه هم اکنون حجم بدهی دستگاه های دولتی این استان به بخش خصوصی و پیمانکاران به 10 هزار میلیارد ریال می رسد، بر لزوم ورود تمام دستگاه های اجرایی برای بهره گیری از این فرصت تاکید کرد.
وی تصریح کرد: در صورتی که از این فرصت به درستی استفاده نشود، به حتم میزان بدهی کنونی دستگاه های دولتی هر ماه به شکل تساعدی افزایش خواهد یافت.
درویش امیری به تصویب راه اندازی پارک لجستیک کشاورزی زنجان در وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و خواستار سرعت عمل معاونت عمرانی استانداری و سازمان جهاد کشاورزی در عملیاتی سازی این مصوبه شد.
استاندار زنجان در ادامه به برنامه دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر پاک سازی و مناسب سازی زنجانرود اشاره کرد و گفت: موضوع این پروژه اردیبهشت ماه مطرح شده است در حالی که انتظار می رفت تا کنون اقدامات عملی برای پیشبرد آن انجام شده باشد.
وی افزود: دستگاه های مسئول باید به سرعت برای تعیین تکلیف و آغاز عملیات اجرایی مناسب سازی پروژه زنجانرود دست به کار شوند.
سال گذشته دولت برای تهاتر بدهی و مطالبات خود با پیمانکاران 50 هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی کرده بود که امسال این رقم به 100 هزار میلیارد ریال رسیده است.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.