شهرام ملکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد طرح با یک هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار مصوب به اجرا در آمده و پیش بینی می شود در 2 سال آینده به بهره برداری برسند.
وی با اشاره به اینکه شبکه راه روستایی این استان حدود 6 هزار کیلومتر است، افزود: تاکنون حدود 2 هزار و 940 کیلومتر از این راه ها به میزان 49 درصد آسفالت شده است .
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان تاکید کرد: انتظار می رود با بهره برداری از 335 کیلومتر راه در دست اجرا، شاخص راه آسفالته روستایی این استان به حدود 55 درصد برسد.
وی یادآور شد: 71 طرح فعال راه روستایی سطح استان پس از بهره برداری، 163 روستای کردستان را در قالب 16 هزار خانوار با حدود 65 هزار نفر جمعیت از راه مناسب آسفالته بهره مند می کند.
ملکی با اشاره به مساعدت های وزارت راه و شهرسازی در خصوص حمایت از طرح های راهسازی این استان خواستار تداوم این حمایت ها و توجه خاص به منظور اختصاص اعتبار ویژه برای رفع محرومیت های کردستان در حوزه حمل و نقل و کاهش فاصله استان با میانگین کشوری در برخورداری از راه مناسب شد.
وی اضافه کرد: در 2 سال گذشته حدود 260 کیلومتر راه روستایی آسفالته در این استان احداث شد که با اجرای آن شاخص برخورداری استان از راه آسفالته روستایی حدود چهار درصد رشد داشت.
به گزارش ایرنا، استان کردستان دارای هشت هزار کیلومتر راه دسترسی است که یک هزار و 850 کیلومتر از آن راه اصلی بین شهری و 6 هزار و 150 کیلومتر آن نیز راه روستایی است.
هم اکنون یک هزار و 550 کیلومتر از راه های اصلی بین شهری استان کردستان در حال بهره برداری و 300 کیلومتر نیز متروکه است.
همچنین 280 کیلومتر از یک هزار و 550 کیلومتر راه اصلی بین شهری مورد استفاده شامل بزرگراه یا چهارخطه است.
از 6 هزار و 150 کیلومتر راه روستای استان کردستان تاکنون 2 هزار و 960 کیلومتر آسفالته شده و بقیه نیز شوسه و خاکی است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.