به گزارش ایرنا مسعود حق لطفی روز چهارشنبه در همایش تخصصی جایگاه حقوق شهروندی در طرح های توسعه و عمران شهری که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد،افزود: بازآفرینی شهری با بهتر کردن وضعیت رفاهی و امکانات شهرها در نقاط حاشیه ای و فرسوده، به ارتقای وضعیت حقوق شهروندی می انجامد.
وی اضافه کرد: حق شهروند و سکونتگاه خود و حقوق شهروندی یک موضوع جاری است و این چنین نیست که اگر امروز این آئین نامه ها یا آن قوانین را به فرجام برسانیم، در واقع حق شهروندی را ادا کرده باشیم.
این مسئول همچنین گفت: حقوق شهروندی و لزوم پاسداشت آن اصلی است که باید در راس و سرفصل همه طرح ها، اقدام ها و برنامه های شهرسازی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه نباید فراموش کرد که شهرها نیز حقی دارند که باید توسط شهروندان آن ادا شود،اضافه کرد: نقش ما به عنوان مسئول سخت و سنگین تر است چرا که باید حق شهروند و سکونتگاه های خود را به درستی شناخته و با بهترین و مناسب ترین روش آن را به ادا کرده و آنرا رعایت کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین اضافه کرد: امروز عزمی همگانی برای پاسداشت حقوق شهروندی شکل گرفته تا جایی که مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری بر این موضوع تاکید دارند.
حق لطفی، بازآفرینی پایدار شهری،مبتنی بر حمل و نقل، تهیه و توین طرح های بالادستی در مجموعه شهرسازی،چهارخطه کردن راه های شریانی و ارتقای کیفیت راه های ارتباطی، گسترش کیفی و کمی بازرسی و کنترل تیم های نظارتی ساخت و ساز را از جمله موضوعات مورد توجه وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: آنچه در این میان بیش ازهرچیزی اهمیت دارد آن است که موضوع حقوق شهروندی و لزوم پاسداشت آن باید به یک باورعمومی تبدیل شود.
همایش تخصصی جایگاه حقوق شهروندی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین در حال برگزاری است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.