به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز شنبه در آیین نمادین بازگشایی مدارس در دبیرستان شهید یدالله محمدی با تسلیت حادثه تروریستی در رژه نیروهای مسلح اهواز اظهار داشت: همه دنیا می دانند که حادثه اهواز یک عملیات تروریستی بود ولی دشمنان می خواهند با ایجاد جنگ روانی، عده ای را فریب داده و به اتحاد و امنیت کشور ضربه بزنند.
وی افزود: دشمنان باید بدانند که با خون های ریخته شده شهدا در حادثه تروریستی روز گذشته اهواز، نقشه های شان علیه نظام و کشور ما مثل همیشه نقش بر آب است و ملت ما متحدتر از گذشته مقابل این توطئه ها خواهد ایستاد.
نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه اسلام یک نکته اساسی دارد و آن هم مبارزه با جهل و نادانی است، تاکید کرد: کار انبیای الهی جهل زدایی بود و خداوند پیامبران را فرستاد تا گنجینه های پنهان عقول انسان ها آشکار شود.
وی با بیان اینکه دین اسلام همواره بر علم آموزی تاکید دارد، یادآور شد: مسلمانان در هر برهه از زمان که در موضوعات علمی به دین توجه داشتند به پیشرفت و ترقی رسیدند و در جمهوری اسلامی ایران نیز شاهد این پیشرفت ها هستیم.
آیت الله حسینی شاهرودی رشد علمی کشور را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: رشد علمی کشور، دشمنان را به وحشت انداخته است و اینک با روش های مختلف و تحریم درصددند از پیشرفت های علمی ما جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه دستاوردهای موشکی ایران نمونه بارز پیشرفت علمی است، افزود: در بسیاری از بخش ها شاهد پیشرفت و ترقی کشور هستیم که باید تداوم یابد.
در این آیین پس از نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت و رونمایی از کتاب «فهمیده کردستان» با موضوع زندگی نامه شهید یدالله محمدی، پیام وزیر آموزش و پرورش قرائت و پس از آن زنگ آغاز سال تحصیلی توسط امام جمعه سنندج نواخته شد تا با استقبال مسئولان، دانش آموزان در کلاس های درس حاضر شوند.
290 هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی از امروز سال تحصیلی 98 - 97 را در سه هزار و 800 واحد آموزشی استان کردستان آغاز کردند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.