به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمود وزیری روز پنجشنبه و بعد از عزاداری عاشورای حسینی در سنندج اظهار داشت: حضور گسترده برادران و خواهران کُرد در آیین عاشورا نشانه عشق و ارادت این خطه از ایران اسلامی نسبت به خاندان اهل بیت و امام حسین(ع) است.
وی با بیان اینکه باید قدر این محفل نورانی را بدانیم، افزود: مردم متدین و ولایتمدار سنندج بار دیگر در روز عاشورا گرد هم آمدند تا نشان دهند که لحظه ای در ادامه راه امام حسین(ع) تردید ندارند و تا آخر، پای دین و ولایت ایستاده اند.
وی تاکید کرد: مردم کردستان بار دیگر در عزاداری عاشورای حسینی شرکت کردند تا به دنیا بفهمانند که آنان نیز مانند امام حسین راه شهادت و عزت را برگزیده و ذره ای تردید در ادامه راه انقلاب و امام امت ندارند.
حجت الاسلام وزیری اضافه کرد: همگی باید راه سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش را که همان راه عزت و سربلندی است ادامه دهیم و برای موفقیت هر چه بیشتر نظام اسلامی از هیچ تلاشی کوتاهی نکنیم.
عزاداران حسینی در سنندج بعد از پایان عزاداری روز عاشورا، نماز ظهر و عصر را با شکوه خاصی و به امامت آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان اقامه کردند.
به گزارش ایرنا، امروز همزمان با دهم محرم و روز عاشورای حسینی، عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت در نقاط مختلف استان کردستان، در عزای سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش، غرق در اندوه و ماتم شدند.
در سنندج مرکز استان کردستان هم شیفتگان اباعبدالله الحسین(ع)، از شیعه و سنی گرفته تا پیر و جوان و زن و کودک در قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزنی به عزادارای پرداخته و عشق و ارادت خود را به اهل بیت پیامبر و شهدای کربلا به نمایش گذاشتند.
امسال 610 هیات مذهبی و 14 بقعه متبرکه شاخص کردستان در اجرای برنامه های سوگواری و عزدارای سرور و سالار شهیدان در سطح استان مشارکت دارند.
استان کردستان با یک میلیون و 600 هزار نفر جمعیت در غرب کشور واقع است و در این استان مسلمانان اهل تسنن و تشیع با وحدت و برادری در کنار هم زندگی می کنند.
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.