حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح نشاط معنوی هر سال با شروع فصل تابستان و در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در اماکن مقدس بارگاه امامزادگان اجرا می شود.
وی با بیان اینکه این طرح امسال در 10 بقعه متبرکه شاخص استان اجرا شد، افزود: در مدت اجرای این طرح 5 هزار نفر از اقشار مختلف مردم از برنامه ها بهره مند شدند که نسبت به سال گذشته 2 برابر رشد داشته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان تاکید کرد: برنامه هایی که در قالب این طرح اجرا شد شامل اردوهای حرم تا حرم، کلاس های قرآن، معارف، فرهنگی مذهبی، جُنگ های شادی و همایش های نشاط و سرگرمی در پارک های سطح شهرها بود.
وی با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار و 500 نفر از برنامه های طرح نشاط معنوی در سطح استان بهره مند شدند، یادآور شد: امسال برنامه های نشاط و سرگرمی برگزار شده در پارک ها در قالب این طرح در افزایش تعداد مخاطبان تاثیر زیادی داشت.
** توزیع بیش از 300 بسته مهر تحصیلی در بین دانش آموزان نیازمند کردستان
حجت الاسلام نوروزی در ادامه به اجرای طرح مهر تحصیلی در آستانه بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح و از محل اجرای نیات واقفان، 309 بسته آموزشی و لوازم التحریر در بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع شد.
وی با بیان اینکه این طرح در سه شهرستان سنندج، قروه و بیجار برگزار می شود، اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح، 196 بسته وسایل آموزشی و لوازم التحریر از محل موقوفه واقفان خیراندیش تهمینه مجید دخت و عبدالله احمد نسب به ارزش 110 میلیون ریال تهیه و در اختیار دانش آموزان مستعد نیازمند قرار گرفت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: همچنین در شهرستان قروه 105 بسته از محل موقوفات شیخ جعفر و میرمحمود حسینی و در بیجار هشت بسته از محل موقوفه الله یاری به این دانش آموزان اهدا شد.
وی یادآور شد: گروه هدف طرح مهر تحصیلی دانش آموزان مستعد نیازمند، ایتام، دانش آموزان تحت حمایت نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی و دیگر دانش آموزان نیازمند هستند.
طرح مهر تحصیلی از رسالت های سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش در امر کمک به تحصیل دانش آموزان است که همه ساله در آستانه ماه مهر و شروع سال تحصیلی برگزار می شود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.