به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور روز دوشنبه در نشست خبری در یاسوج به مناسبت دهه ولایت و امامت اظهار داشت: جشن ها و برنامه های این دهه در تعدادی از بقاع متبرکه دارای ظرفیت استان و با مشارکت مردم برگزار می شوند.
وی افزود: شعار جشن ها و برنامه های دهه ولایت و امامت امسال «ولایت علوی و اکمال دین نبوی» بوده و زمان اجرای آنها در کهگیلویه و بویراحمد نیز 30 مرداد تا هفتم شهریور است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مهمترین برنامه ها شامل قرائت دعای عرفه در روز سه شنبه 30 مرداد و قرائت دعای ندبه در روز جمعه دوم شهریور امسال است.
حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: راه اندازی کاروان شادی غدیر، ایجاد موکب های پذیرایی از افراد شرکت کننده در برنامه ها و جشن ها با عنوان طرح ضیافت غدیر، بازسازی واقعه غدیرخم با همکاری معاونت فرهنگی سپاه فتح در قالب طرح آیینه غدیر و تجلیل از شهدای سادات جزو دیگر جشن ها و برنامه های دهه ولایت و امامت امسال در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی ابراز داشت: در این دهه از سه گروه شامل کارکنان سادات دستگاه های اجرایی، حافظان خطبه غدیر و افرادی که نام آنها علی است تجلیل می شود.
حجت الاسلام جنتی پور گفت: 10 هزاار جلد کتابچه «ماه ولایت» با موضوع غدیرخم بین افراد شرکت کننده در برنامه ها و جشن های دهه ولایت و امامت امسال در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد توزیع می شود.
وی اظهار داشت: هدف از توزیع این کتابچه آشنایی هر چه بیشتر مردم کهگیلویه و بویراحمد با واقعه غدیرخم و ابعاد مختلف آن است.
حجت الاسلام جنتی پور افزود: یک مسابقه کتابخوانی به صورت پیامکی از این کتابچه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار و به افراد برتر نیز جوایز ارزنده ای اهدا می شود.
وی بیان کرد: آخرین مهلت برای ارسال پیامکی پاسخ های این مسابقه 15 شهریور امسال و زمان قرعه کشی نیز 2 روز بعد است.
عید قربان تا عید غدیرخم هر سال مصادف با 10 تا 18 ذیحجه به عنوان دهه ولایت و امامت نامگذاری شده است.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.