هاشم ناظمی جلال روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: عملیات بازگشت حجاج استان کردستان از مدینه منوره به فردگاه همدان از امروز آغاز شده و تا 21 شهریور همه کاروان های استان به کشور باز می گردند.
وی افزود: براساس برنامه زمان بندی شده دومین کاروان استان مربوط به حجاج شهرستان سنندج است که با 2 پرواز بامداد 16 شهریور ماه وارد فرودگاه همدان خواهند شد.
مدیرکل حج و زیارت کردستان تاکید کرد: در روزهای 17 و 18 شهریور ماه نیز دو کاروان متشکل از حجاج شهرستان های مریوان و بیجار و یک کاروان نیز حجاج قروه و دهگلان با سه پرواز از مدینه منوره به فرودگاه همدان باز می گردند.
وی با بیان اینکه روز 19 شهریور نیز 2 کاروان از حجاج شهرستان های بانه و مریوان باز خواهند گشت، یادآور شد: روزهای 20 و 21 شهریور نیز آخرین کاروان های استان مربوط به حجاج مریوان، سقز و سنندج وارد فرودگاه همدان می شوند.
ناظمی جلال اضافه کرد: در مناسک حج امسال هیچگونه مشکلی برای زائران این استان پیش نیامد و تنها روز گذشته یک مورد فوتی (یک خانم مسن) از شهرستان بانه در مدینه منوره گزارش شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه آخرین کاروان حجاج کردستانی روز 21 شهریور وارد می شود، گفت: اعزام مشتاقان سرزمین وحی از فرودگاه همدان از 14 مرداد آغاز شد و 14 کاروان متشکل از یک هزار و 925 زائر ظرف مدت یک هفته به سرزمین وحی اعزام شدند.
مدیرکل حج و زیارت کردستان اظهار داشت: کاروان های حجاج استان کردستان امسال متشکل از چهار کاروان از سنندج، 2 کاروان از بانه، یک کاروان از قروه و دهگلان، سه کاروان از مریوان و سروآباد، سه کاروان از سقز و یک کاروان از بیجار بود.
به گزارش ایرنا، 85 هزار حاجی ایرانی در آیین مناسک حج ابراهیمی امسال شرکت کردند و با انجام 315 پرواز توسط دو شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) و هواپیمایی سعودی به سرزمین وحی اعزام شدند.
سال گذشته یک هزار و 645 زائر از استان کردستان در قالب 13 کاروان برای به جای آوردن مناسک حج به سرزمین وحی مشرف شدند که از این تعداد، 773 نفر مرد و 872 نفر زن بودند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.