به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم افتتاحیه با نمایش کوتاهی از عروسک های گردان و سردیس، سخنرانی مسئولان فرهنگی و اجرای یک نمایش تئاتر همراه بود و با وجود هوای گرم و آفتابی شهر مریوان، مردم فرهنگ دوست این شهر با علاقه این آیین را دنبال کردند.
علاوه بر مردم مریوان و مسئولان شهرستانی و استانی، محمدرضا واعظ مهدوی معاون امور علمی و فرهنگی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز در آیین آغاز به کار جشنواره حضور داشت.
جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در بخش‌های مسابقه و مرور، آیینی و سنتی، کودک و نوجوان، بین‌الملل، جنبی و بخش ویژه برگزار می شود.
20 نمایش در بخش مسابقه، چهار نمایش در بخش کودک و نوجوان، چهار نمایش در بخش آیینی سنتی و پنج نمایش خارجی و چهار نمایش در بخش مرور در جشنواره تئاتر خیابانی اجرا می‌شود.
«چراغ های شهر را خاموش نکنید»، «چمدان‌های من»، «گذشتن»، «پت و مت»، «مسطتیل مربع دایره»، «جهیزیه»، «تیک تاک»، «صعود به ارتفاعات»، «بیگانگی»، «مرثیه پدران گمنام»، «دروازه‌های جهنم»، «سال به سال»، «زلزله»، «شهردار کیه؟»، «چهار دیواری»، «یخچال»، «اگر در بند درمانی»، «درباره یک توپ»، «رقص شیر» برخی از آثاری است که در بخش مسابقه این جشنواره به نمایش در می آید.
نمایش‌های «دعای آفتاب»، «داول کشی»، «شاختا بابا در آذربایجان»، «دریا سمیر کو؟» از دیگر آثار این دوره از جشنواره است که در بخش آیینی حضور دارد.
آثار «منم میخوام فرشته شم»، «آب دزدک»، «مضحکه چراغ جادو» و «کی از همه مهمتره» به بخش کودک و نوجوان این جشنواره راه یافته است.
نمایش‌های 'اتفاقات'، 'سربازها'، 'برشی از یک کتاب'، 'با من اجرا کن'، 'حق من کو؟' نیز در بخش بین الملل این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نمایش داده می‌شوند.
همچنین نمایش 'آکا 47'، 'یک مهمانی ساده'، 'به کجا'، 'نمایش مگه میشه، مگه داریم' از آثار بخش مرور این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان است.
قطب‌الدین صادقی نویسنده، کارگردان و بازیگر، اصغر همت بازیگر سینما و تئاتر، محمودرضا رحیمی نویسنده، کارگردان و بازیگر، ایرج راد کارگران و بازیگر و فاتح بادپروار کارگردان، پژوهشگر و بازیگر تئاتر اعضای هیات داوران این دوره از جشنواره را تشکیل می‌دهند.
گروه هایی از پنج کشور خارجی شامل فرانسه، ارمنستان، عراق، آذربایجان و اسپانیا در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان حضور دارند.
سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با هدف توسعه و ترویج تئاتر بیرونی و گسترش ارتباط سازنده تئاتر با مخاطبان و عموم شهروندان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران و انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان از 10 تا 14 شهریور در مریوان برگزار می شود.
20 اثر در بخش آزاد، چهار اثر بخش آیینی سنتی و چهار اثر در بخش کودک و نوجوان جواز شرکت در بخش پایانی و رقابتی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان را کسب کرده اند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.