ایجاد ۲۵ هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی در سال جاری

دبیر ستاد مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال جاری ۲۵ هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی در کشور ایجاد شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهناز امامدادی در جلسه طرح الگوی نوین مشاغل خانگی با هدف ایجاد و توسعه مشاغل خانگی در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بیکاری تنها در چهارمحال و بختیاری و کشور نیست و سایر کشورهای دنیا نیز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. بخش عمده‌ای از تسهیلات در کشور چین مربوط به تسهیلات مشاغل خانگی است.

امامدادی تصریح کرد: انتظار می‌رود در استان‌هایی که طرح الگوی نوین مشاغل خانگی اجرا می‌شود اقدامات به نحوی انجام شود تا حلقه‌های مفقوده پر شوند.

وی بیان کرد: مطالعات میدانی، عارضه یابی، آسیب شناسی و پژوهش‌های انجام شده بیانگر این بود که در بسیاری از موارد متقاضیان نیازمند مشاوره‌های ابتدایی هستند و در بیشتر مواقع با همین مشاوره‌ها راه را می‌یابند.

امامدادی تاکید کرد: در اجرای این الگو یکی از اصلی‌ترین وظایف شناسایی اشخاص حقیقی و حقوقی و استفاده از ظرفیت‌ آنان است تا مشکلات شناسایی و نیاز روز کشف شود.

دبیر ستاد مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بسیاری از رشته‌های مشاغل خانگی از معافیت مالی برخوردار هستند، گفت: اندکند کسانی که از این موضوع اطلاع دارند و از حق خود محروم هستند و جهاد دانشگاهی موظف است تا این امر را به متقاضیان مشاغل خانگی بشناساند.

دبیر ستاد مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۲۵ هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی در کشور ایجاد شده است.  

امامدادی با اشاره به اینکه بسیاری از تولید کننده‌ها به دلیل عدم شناخت بازار در فروش محصولات خود موفق نیستند، ادامه داد: در زمینه فروش نیز باید نیاز بازار و حتی دقت در رنگ انتخاب شده در محصولی همانند فرش برای بازارهای کشورهای خلیج فارس و اروپایی متناسب با سلیقه آنان تولید شود تا فروش محقق شود.

وی توسعه فعالیت‌های شبکه‌ای و پشتیبان مسلط به بازار را بسیار با اهمیت دانست و گفت: باید پشتیبانی در این طرح انتخاب شود که بتواند به مردم کمک کند و شناخت مزیت، ‌توانمند سازی و اتصال به بازار محقق شود.

امامدادی انعطاف‌پذیری را از ویژگی‌های این طرح عنوان و یادآور شد: اگر لازم است در یک شهرستان از یک شیوه رفتار متفاوت استفاده شود و این مهم مدنظر قرار گیرد.

وی کاهش وابستگی به تسهیلات را نیز مهم خواند و افزود: مسائل موجود در اجرای این طرح با بانک‌ها، در حال پیگیری است.

 

دیدگاه تان را بنویسید